Monday, October 4, 2010

BILLY BRIDE

BILLY BRIDE jewellery.


Flere enn meg som går å sikler på disse om dagen? 

Jeg har alltid vært fasinert av edelstener. Som liten hadde jeg alltid min egen samling av krystaller både kjøpte, fått og egenplukkede. Vi dro flere ganger inn til Minnesund i Smaragdgruvene og fant skatter. Jeg visste hvor i fjellet du kunne finne bergkrystall og jeg plukka utallig mange steiner med meg hjem fra grusveien. Og alle de granatene jeg skulle lage kjede av, eller Amethysten jeg aldri fant. Alle de gangene på museum. Og den gangen jeg slepte mine egne steiner og lagde nøkkelknipe til pappa. Da vi var i sølvgruvene på Kongsvinger og fant stener i butikken. Hos farmor hvor det var masse kråkesølv og fosiler i shiferen. Alle de utallige gangene jeg brukte opp lommepengene mine på stener. Alle de gangene jeg gav bort de fineste stenene til noen som betydde noe. Og den gangen pappa tok med en sort fløyels pose med slipte stener fra Peru.

Jeg lurer på hvor alle stenene mine er. Det burde ikke være for vanskelig å få dem festet på en ring?

2 comments :

Christina Jessica said...

Wow, de ringene var utrolig vakre. Skulle likt å hatt en sånn :)

LiSi said...

Vakre !!