Monday, October 11, 2010

1/30 (know yourself) - Beskriv dagens sinnstemning.

Optimistisk.

Jeg har en del planer og mål for den nærmeste fremtid. Motgang og hindringer er allerede synlig i skumringen og den gamle meg ville vært redd for å i det hele tatt gi det hele et forsøk. Alt pleide å virke håpløst, men nå - nå er jeg optimistisk. Jeg gleder meg til utfordringene. Jeg gleder meg til å ta det første steget mot målene. Jeg gleder meg fordi jeg har troen på meg selv igjen. Jeg vet jeg kommer til å klare å nå målene. Og gjør jeg ikke det innen min egen tidsplan gjør det ingenting. Det er bare en guide, et spark i ræva.

I dag er jeg syk, men jeg er optimistisk. Jeg er utslitt, men jeg er klar for å omfavne det neste sekund og gjennomføre det første steget i en forandret meg. Jeg er optimistisk, for det er greit å være syk innimellom. Denne éne dagen med sykdom ødelegger ikke alt slik jeg før overbeviste meg selv om at det gjorde.

Jeg er i ferd med å få kontroll over hvem jeg er. Jeg er i ferd med å komme ut av skallet og bli den jeg virkelig ønsker å være. Den personen som er alt annet enn innesluttet og redd. Jeg er ikke redd lenger, og jeg håper at andre i min situasjon kan se det samme som meg. Gled dere til motgang, for det vil gjøre deg sterkere. Oppsøk de som er klokere og lær, lev og bli.

Jeg gleder meg faktisk til snøen kommer. Den o så kjente mørketiden pleide å varsle vinterdepresjoner. Den gang ei, ikke i dag! Jeg skal ikke la meg tæres på.

8 comments :

Carina said...

SV: Aw, god bedring da vennen :(

Jeg elsket dette innlegget. Ikke bare var det kjempebra skrevet, men jeg kjenner meg helt totalt, 100% igjen det du skriver. For et år siden var denne måneden en begynnelse på en veldig mørk periode som tok helt overhånd, men nå, på samme tid som i fjor, vet jeg at jeg har kjempet med ut av det og blitt en helt ny versjon av meg selv. Ser med stor optimisme på framtiden, og den kan bare bringe hva den vil - jeg skal takle det!

En liiten bekymring er jo at jeg skal falle tilbake til fjorårets sinnsstemning, men nå har jeg et solid hjelpeapparat rundt meg av familie, venner og leger som vet vilke tegn de skal se etter og som er forberedt på å hjelpe. Så akkurat nå er livet så totalt herlig!

Carina said...

SV: Ang Steve Harley - Sebastian: nei, du tar ikke feil der - INGEN har hørt om den, bortsett fra tre vidunderlige mennesker (du inkludert) som plutselig sier at JO de liker den sangen. Jeg bare WTF? Trodde mamma og jeg var de eneste to personene som elsket denne. Godt å se det ikke er sant, for jeg har vært bekymret for akkurat dette i flere år. Den sangen er jo nydelig!

ADELEN said...

SV: No problemo ^^

Marthe said...

Sv; Ja, er de ikke flotte? :D Nå skal jeg telle ned uker til de kommer. I dag er det 12!

ingabi said...

sv: så koselig å få (tilbake)velkomst hilsen:) hvor er det du har sett disse kameraene? har du lyst til å linke kanskje? :D

Christina - Mitt lille drømmeland said...

Sv: Jeg fikk faktisk med meg et tilbud for en gangs skylld :p Er ikke så lett og få med seg :-)

Katrine T.J. said...

Nå ble jeg inspirert igjen! Takk :D

Elsker bildet btw, syns de blir så fine sånn som du lager(jeg mener redigerer) dem! Meen, jeg tror jeg har sagt det før :3

Tonje said...

Håper ting ser lysere ut snart.