Tuesday, September 28, 2010

Yesterday, this happend to me - Abrahadabra

Nye Dimmu virker lovende! Selv kan jeg ikke gjøre annet enn å elske det nye myke dimmu med riksorkester. Og overraskende nok overlevde de etter å ha kasta ut to av medlemmene. En periode var jeg i ekstase over at Snowy Shaw (Therion, Notre Dame) skulle begynne i Dimmu, men det ble aldri noe av. Dog har han sine fantastiske strofer med vokal i flere av Abrahadabra sanger samt noe bass (det er vanskeligere å skille ut at det er han som spiller).

Dessuten har jeg aldri særlig hatt sansen for kvinnelige vokaler, men denne varianten fant jeg interessant. Helt vanvittig at det ikke er en eneste BM sang på plata.

Hva tenker du?


- Dessuten elsker jeg snøtemaet i designet og den kulturelle inspirasjonen i musikken.

5 comments :

Mette said...

Jeg har aldri hørt noe særlig på Dummi Borgir før, mest fordi... Jeg har ikke giddi å oppdage de selv, og folk har aldri linka meg til spesifike sanger.

Men nå hørte jeg den første sangen på den nye cden, og... Jeg tror kanskje jeg kan like detta.

Tenkte veldig Edward Scissorhands vs. Batman av Danny Elfman - med tanke til hvor dramatisk det var. (Har ikke bedre kunnskap om filmmusikk til å komme med bedre eksempler)

Do like.

Catharina said...

hihi, i know! Jeg får en sånn klassisk, moderne og futuristic feel av sangene! Kunne i mange partier ha vært filmmusikk, bare tusen ganger proffere. Jeg elsker klassisk musikk, men jeg sitter alltid å venter på noe. Det blir aldri noe mer om man ikke får metallen inn i det hele og lager trucket.

<3 også all fiolinen

Lene said...

SV: Nei, var innlagt på sykehus en tid de var veldig ille, men de fant ingenting da heller. Driver å mumler noe om atypiske bakterier eller noe og rare ting jeg ikke forstår, men tusen takk :D

Hehe, det er utrolig gøy! Spesielt i storbyer med mye lys når det er mørkt, eller i tuneller, blir de nydeligste og særeste bildene ut av det!

Er ikke verdens største Dimmu fan, så har ikke hatt tid til å høre enda, men de så i allefall utrolig wicked ut! :)

Manndaudsvinter said...

Jeg vet ikke helt hva jeg synes og mene om platen, veldig miksede følelser om den. Det er jo bra, for all del, men de er bare ikke det samme lenger - desverre.

Forresten, jeg fant jeg bloggen din via bloglovin' og siden jeg fant den interessant så har du herved fått en ny følger, wihu. (:

Catharina said...

Manndaudsvinter:
Jeg syns det er alt annet enn negativt at det ikke er det samme gamle. Når dimmu kom med ny plate før pleide ikke alle sangene å ha en individuell glød, de hørte liksom litt ut som hverandre. Det var sjeldent mye variasjon. For all del, likte dét godt også jeg, men jeg er så glad i forandringer og i å se dem utvikle seg. Også prøver jeg å ikke bli som alle andre gamle mennesker - konservativ!

Folk som hadde sin ungdomstid på 80 tallet som ikke klarer å løsrive seg musikken, om ikke få nye impulser fra nyere tider. Jeg vil ikke være så "trangsynt" om du ser hva jeg mener : )

koslig med følgere!