Friday, October 8, 2010

Sharing - Tegneserien jeg har et svært personlig forhold til.

Dette er The Poo.
Ignorer tittelens betydning. Prosjektet startet med å finne ut hvordan man lager en animasjon ved stillbilder. De første bildene ble lydbånd og skyting på en bæsj - og derfra fortsatte historien. Jamie White blir lurt av et tv program ved hans navn, programmet drives av den kyniske Rino Eliassen som sender robotbæsjer inn i livet til Jamie for å ydmyke ham på tv. Historien utspiller seg deretter og vi følger tv-programmet og alt som skjer rundt og i det.

Sesong to begynner å bli litt mer avansert, Bob Locke er neste offer for Rino Eliassens tv-program. Jamie White kommer Bob til unsettning etterfulgt av den gladsinnede og snille Gun shop man.

Serien er planlagt til hver minste detalj og manus er skrevet ferdig til og med 3. sesong. Det er kjæresten min som lager serien, og med skole atpåtil blir det ikke gjort så fort. Serien er på ingen måte lagd for å skryte av tegneferdigheter eller noe lignende. Det er heller lyden det ligger mye jobbing bak. Kjæresten min er en kløpper til å redigere lyd. Historien var en smule tynt helt i starten, men nå ligger det eastereggs og grunndige bevis for den gjennomførte røde linjen som vil bli bevist i slutten av sesong to og sesong 3.

Jeg er nok av de som har sett serien flest ganger utenom kjæresten min selv. Jeg elsker den. Elsker lydene, musikken, karakterene og gjennomføringen.

Hvis du på noen måte kan finne det interessant å lese bloggen min som anngår mine interesser bør du ta deg til til serien også. Ta i betraktning at kjæresten min ikke hadde lagd en serie før, så de første episodene i sesong 1 er en god del dårligere enn de 2 siste episodene i sesong 2. Vær tålmodig og få det med deg, et personlig syssleri jeg annbefaler på det sterkeste.

Dette er en sneakpeak til episode 4 sesong 2. Dette bare for å vise den kommende kvaliteten og kanskje vekke en smule interesse. Jeg ber deg, gi det en sjanse, se igjennom alt. Du får ikke med deg historien om du bare starter på sesong to.

Chapter 5 er under konstruksjon.

4 comments :

Katrine T.J. said...

Tusen takk! :) Fint å ha alle på et sted :3

Mette said...

JEG ELSKER THE POO!!

The poo is my life <3

Du må si til Rino at jeg ønsker å kjøpe The Poo-merchandise!!

Catharina said...

Mette: i will suggest it for him <3

Carina said...

SV: Eh, ja den Hvalkommentaren var så random som det går an å bli tror jeg :P
Men har vi ikke Hval-sjokoladefabrikk i Norge, da? Jeg tror faktisk de har en god del på Ultra. Skal holde et øye åpent neste gang jeg skal innom, også løøpe hjem og klikke meg inn på bloggen din for å gi deg en update ;)

Haha, her har Nille brent ned. Nei, serr faktisk. I sommer engang. De har renovert nå og skal åpne i November. Jeg elsker nille. Gleder meg. <3

DIGG å ha fri! Og da vet jeg at jeg er flinkere enn både deg og typen din. Yaaay! :D