Tuesday, January 5, 2010

Roses og Sofie - To gamle venner


Dette er Roses og Sofie. Da jeg var omlag 6 år gammel var disse to mine aller beste venner. Hesten, Roses fikk navnet sitt fra en sang jeg hørte på radioen. Dengang visste jeg ikke hva "roses" betydde, og Sofie fikk navnet sitt oppkalt etter en "soft-is". Da bildet ble tatt var vi på tur i skogen oppi marikollen. Jeg lurer på om det var en slik dag jeg løp hele veien hjem etter å ha blitt angrepet av pisse-maur barføt i sandalene mine.

Roses har en lang historie. I flere år gav jeg henne faktisk bort til en venninne av storesøsteren min, det var først da jeg gikk i 4. klasse(etter 3 år) at jeg turde å spørre om å få henne tilbake. Hun har hatt sine tider i vaskemarskinen og sine netter gravd ned i sandkassa.

Jeg skulle ønske jeg var barn igjen. Da de eneste bekymringene jeg hadde var om at kosedyrene hadde det bra.

1 comments :

Katrine T.J. said...

Husker jeg også hadde to kosedyr som var med gjennom tykt og tynt :'D! Sover fremdeles med den ene, han heret Ted. Jeg savner å være barn! Tankegangen fra den tid har ikke sluppet taket, men det passer seg liksom ikke å oppføre seg som man gjorde for ti år siden...
Og btw, så syns jeg formuleringene dine er kjempefine! Så det så :D!