Wednesday, December 9, 2009

Julestemning

Har du falt i fra julestemningen? Er den blitt vanskligere å oppnå ettersom årene går?

Du skal aldri tenke at du er for gammel for julestemning. Jeg ser på det som en rettighet. At du en gang i året skal kunne kose deg og virkelig ta til deg gleden ved å glede seg over andres glede.

Dette er jul for meg
- Juleverksted og lukten av brent lim og stearin.
- Lussekatter du bruker en halvtime på å spise bare fordi du må plukke ut rosinene.
- Lange skiturer i skog eller på is.
- Aktivitetsdager hvor du bare blir sittende rundt et bål med fryste tær, kakao og pølser som du deler med alle rundt deg.
- Maling med konditorfarge på julemenn.
- Billig sjokolade fra tyske kalendere med koslig motiv.
- Hemmligheter og nysgjerrighet.
- Å rope på Julenissen helt til han kommer å deler ut godteposer.
- Montering og pynting av pepperkakehus selv om gleden i det hele er å spise snopet som blir til overs.
- Glanspapir, julekurver og lenker.
- Barn ikledd hvite kjortler som synger Sankta Lucia.
- Stå opp grytidlig bare for å beundre juletreet og gavene for så å bli sendt i seng igjen.
- Gleden ved at nr 24 i sjokoladekalenderen er større enn de andre.
- Disneyfilmer.
- Snø og kakao.
- Skriving av ønskeliste selv om jeg aldri delte den med noen.
- Grøt med masse smør og kanel.
- Å ligge oppe hele lille julaften bare fordi du ikke klarer å sove før julesokken er på plass i fotenden av senga.
- Disneysanger.
- Farmors kromkaker.
- At mamma henger opp julepynt jeg lagde da jeg gikk i barnehagen.
- Snøklumper i håret etter en real snølek ute som iser deg i nakken når det smelter.
- Snøspising og lange lekedager i snøen.
- Klementiner og appelsiner.
- Rødt og grønt.
- Julestress.
- Tre Nøtter til Askepott.
- Sitte å vente på at Julemorgen skal starte klokken 0800 på NRK.
- Pakke julegaver.

Lista mi er lang, hvor lang er din?

Hm, jeg tenkte forresten det ikke var helt nødvendig å blogge om kalenderen min hver eneste dag, kommer vel heller en liten oppsummering av hva jeg har fått hittil senere.





God natt!

4 comments :

Katrine T.J. said...

:'D!!!

Ingen jul uten juletre! Jeg får juletreet mitt i morgen :3

Catharina said...

JULETRE : D Det lukter så godt ^^!

Når skal du pynte? Kan jeg være med? :'3

Katrine T.J. said...

Har ikke ekte da... :( Men jeg liker å sitte å se på det på natten xD Har pyntet det litt, men trenger mer pynt. Vi må møtes en dag sånn at jeg får gitt deg gaven din! :3

Caroline Carnivorous said...

For hvert år som går, blir jeg mindre og mindre i julestemning >.<