Thursday, July 30, 2009

Perlemorvinge?


Husker du larva jeg fortalte at jeg hadde i vinduskarmen? Plutselig trodde jeg den bare hadde dratt, men den gang ei.

Han hadde bare forflyttet seg så jeg i går, der han hang. Jeg fortalte Rino at spindelvevet den hadde tuklet seg inn i var hans eget og at han sikkert var i ferd med å bli en kukong i vinduskarmen vår. I dag når jeg titta var han ferdig, og på baksiden av kukongen kan du se teksturen av vingene, allerede.
(Bilde fra google.) Dette er mest sansynlig sommerfuglelen han kommer til å bli, men det finnes mange arter perlemorvinger, og jeg får bare håpe på at jeg får sett han ferdig.
Jeg vet ikke jeg, men er jeg den eneste som hadde larvesamling som liten?

1 comments :

Katrine T.J. said...

Jeg hadde også larvesamling! :D Som regel neslesommerfugllarver, det er så utrolig å se på forvandlingen ^^