Wednesday, July 29, 2009

Hvem er du?

Jeg er en 18år gammel jente fra Rælingen. Og jeg har flyttet inn hos kjæresten på Brårud. Ble født 6. feb 1991. Har bra foreldre, og mange søsken.
Jeg er litt kreativ. Spiller keyboard/piano, også tegner/maler jeg(også digitalt).

Dessuten følger jeg bølgen av dem som skriver dagbok på nett for hele verden, men det har du vel fatta.

Navn: Catharina H. Solli
Fødselsdato: 06.02.91
Høyde: 164 cm
Øyenfarge: Grønn
Hårfarge: Sort
Jobb: Ingen
Status: Rino H. Eliassen

Jeg er ei jente min beste alder. Det har jeg vært i noen år nå, som jeg forhåpentligvis alltid vil være. Jeg forlovet meg i en alder av 17 og har ikke angret et sekund. Jeg tar gladlig imot kritikk og diskusjoner om noen er uenige i mitt valg av livssti. Jeg bor sammen med forlovedens familie og har gjort det siden april 2008. En gård som hovedsakelig rommer hester, men også 5+1 hund, og 2+1 katt.

Jeg trives veldig godt med livet mitt og håper at jeg kan fullføre den veien jeg har gitt meg ut på. Jeg lever i en daglig lykkerus og kan ikke fatte at jeg tidligere var så tolerant for missnøye.
Jeg påpeker diverse fakta bare som en påminner. Jeg ønsker ikke å presentere meg selv som en påståelig mer vitende, når jeg ikke finnes verdig en slik unormal tittel.
Jeg er veldig glad og ønsker å fremstå slik selv om det er vanskelig under en tekst. Jeg prøver ikke å være noe overmenneske selv om jeg skriver nokså formelt, det er bare slik jeg alltid har skrevet. Det hender til og med at jeg finner meg selv i å skrive delvis dansk.

Jeg vil være så påståelig å si at jeg er flerkulturell. Og jeg har mange interesser som sikkert glir lett inn med dagens samfunn. Jeg innrømmer at jeg er egoistisk av natur slik vi alle er, men jeg ser ikke på egoismen som en negativ ting av den grunn. ”For hvilken egoisme finnes det i ønsket om å leve?” Bruker jeg å si.
Jeg elsker å utrykke meg selv gjennom kreativitet. Det kreative jeg gjør trenger ikke være objektivt eller få et resultat, det trenger ikke engang å være synlig.

Jeg liker poesi, metaforer, naturens gang og jeg er av dem som syns det er veldig givende å filosofere. Jeg skal ikke påstå at jeg når langt, men langt nok til å glede meg selv.
Jeg anser meg selv som en stor filmentusiast – Ikke spør om jeg har en favoritt, for er du like entusiastisk som meg vet du at man ikke kan ha én favoritt. I tillegg har jeg lagt min kjærlighet over LOST. Jeg har ikke sett mange serier, men likevel har også Carnivale og Twin Peaks falt i smak.

Musikk blir nevnt så ofte hos alle andre at det er blitt helt uinteressant for meg å nevne. La det likevel skje:
Jeg er faktisk ikke så sikker på meg selv innen musikken lengre. Jeg vil være åpen til alt, og slik er jeg óg med litt tålmodighet. Dog blir all musikk god musikk om det er kombinert med god metall. Jeg har også alltid fatta en stor interesse for filmmusikk.

Jeg er opptatt av diverse årstider. Og sørgelig nok som det er så blir jeg fenget av en film dersom rokokkoen, biedermeieren eller barokken er temaet. Jeg er generelt interessert i sofistikerte gotiske stiler. Jeg er rett og slett født inn i feil tidsepoke, for hvem vil vel se meg i jernspiler og blonder i det tjueførste århundre? – Det har jeg dessverre innsett etter mengder med kles-mobbing fra Rino.

Jeg starter forresten setningene med ”jeg” bare for å være uoriginal og gjentagende. Kanskje kjedelig å påpeke, sant?

Ved diskusjoner, synspunkter osv kan jeg til tider virke urettferdig, høylytt og hjernevaskende – har jeg fått høre. Jeg har et bevisst synspunkt på det meste, og står ikke hardt på det om du har noe fornuftig å si: Jeg er åpen for det meste, og ser ikke bort fra at det finnes andre muligheter enn mine egne. Men om jeg skal lytte, forventer jeg at du også skal lytte.
Du kan også finne meg nokså materialistisk. Likevel, gjennomtenkt så er vi vel alle det(?)

I tillegg bruker jeg mye av ”web-tiden” min på å hjelpe tenåringer med typiske tenåringsproblemer:
www.jatting.diskusjonsforum.no/


Jeg er ikke klok, men klok nok til å se at jeg har mye igjen å lære.

Hvem er du?

2 comments :

Mette said...

Etter å ha lest igjennom denne teksten har jeg lært noe veldig nytt og banebrytende... Jeg er 2 cm høyere enn deg! D:

Catharina said...

D: NOOOOOOOOES