Saturday, June 6, 2009

Torsdagens skolekonkurranse

Du lurer kanskje på hva dette er. Dette er det jeg lovet å fortelle som skjedde på torsdag. Les, for jeg forteller.

Vi skulle egentlig ha fri på torsdagen, men det ble ingenting av. Vi hadde vikar og da fikk vi likegreit ha en konkurranse for morroskyld.

Oppgaven var å klare å slippe et egg fra 3 meters høyde uten at det skulle knuse. Vi fikk begrensede hjelpemidler:
To ballonger
3 Ark
1 m hyssing


Ikke mer og ikke mindre.

Jeg og Mette sammarbeidet og burde virkelig ha fått en pris for mest kreative forsøk. Den ene ballongen ble tredd utenpå egget, og enda en ballong på utsiden av den igjen som ble blåst opp. Hyssingen hang fast i den innerste ballongen. Vi brukte kun to av arkene og lagde en fancy hangglider-ting som vi så for oss at skulle klare å holde det tunge store egget oppe. Den gang ei.
Egget knuste, og den simple ideen med å pakke sammen papiret rundt egget vant.

video
(Noe dårlig video av meg som slipper egget.)
Har du morsomme konkurranser på skolen nå før sommerferien?
Jeg er forresten deltager i konkurransen til Christina hvor man får sjansen til å vinne masse søte og nyttige ting!

4 comments :

Ingrid said...

sånnt forsøk hadde vi også omtrent. bare det var fra 5 meter :P

Maren Joanna said...

Vi hadde en slik konkurranse under besøksdager for 10 klasse, gruppa mi fikk det heller ikke til, hehe;p

Mette said...

vi burde hvertfall fått en... nobelspris i fysikk for den der... eller noe.

Wgokke said...

spennende greier 8)