Wednesday, June 17, 2009

Gamle musikkvaner

God morgen!

Nå har jeg vært våken siden 8. Jeg har dusja og elskling har dratt av gårde til skolen. Såret i munnen min gjør det umulig for meg å spise, så jeg er kan ikke unngå å være litt sulten nå. Kanskje likegreit ettersom mat har vært min beste venn i en alt for lang periode.

Gjett hva jeg sitter å koser meg med?
Låter jeg husker fra barndommen. Begynnelsesstadiet på min allsidige musikksmak. Jepp, nei du har sikkert ikke lyst til å tro det, men jeg har faktisk ganske bred musikksmak. Så bred at jeg blir ledd av, faktisk.

Dessuten liker jeg mye "foreldre" musikk, som ikke engang foreldrene mine liker, haha!
Men nå skal jeg fortelle dere lesere noe. Jeg vet utrolig godt hvor kjedelig det er å godta andres musikktips, eller hvor ufattelig vanskelig det er å trykke play på en låt som ligger åpent i et blogginnlegg.
Jeg vet alt det der, men denne gangen er jeg faktisk ute etter svar. Svar på om noen av mine gjevnaldrende der ute faktisk kan ha likt noe av det jeg har likt?

Jeg viser dere i dag Arrival av Abba. Noe dere kanskje ikke visste er at det er Mike Oldfield som har komponert den. På samme måte som det er ytterst få folk som vet at det er Mike Oldfield som har komponert Moonlight Shadow og Theme-musikken i Eksorsisten.
Dette er den rene versjonen til Oldfield som jeg har vokst opp med.

7 comments :

SKUMM said...

abba er lit fete da :-D

frkmalin said...

sv: er veldig enig med deg :)
over en periode er en stillig bra, men kjekt med nye ting spesielt om man skal vere sammen leeeenge ;)

ceciliemaria said...

Jeg har aldri hørt låten før, jeg! Hjelp! Men jeg er skikkelig outsider når det kommer til musikk, desverre... :/

Håper dagen din er bra, og at såret i munnen snart forsvinner. SLikt ER så vondt!! Auaua.

Kathleen said...

Å ha bred musikksmak er bare kult, å ha en smal en vitner bare om sneversynhet.

SINNSYKE André said...

abbe eier!

Anonymous said...

Jeg har ufattelig bred musikksmak, jeg liker alt fra Johnny Cash til My chemical romance og pop. Jeg kjenner ingen som liker samme musikk som meg og ingen liker Johnny Cash osv. Men jeg liker å ha variert musikksmak, det gjør at jeg kan høre på det meste uten å ha noe i mot det.

-sigrrrrun.blogg.no /mihi.

Catharina said...

Sigrun: Helt enig : ) Det er skikkelig deilig å kunne kle de fleste andres musikkvaner x)