Tuesday, May 26, 2009

Revolusjon!

Vi har hatt en god del maurproblemer i huset den siste tiden. Det startet på badet, og det var vel ille nok det!

Notasjon: Av alle insekter er jeg faktisk ikke redd for andre enn maur. Jeg har maurfobi.

Så sitter jeg der da. Hjelpesløs som jeg er og gjør mitt forlegne ærend. De detter ned fra taket, kommer opp av doen, klatrer på beina mine og det var ikke måte på!
etterhvert kom dem på rommet vårt også. Lumske som de er krøp de overalt på gulvet, i søppleposen og i senga!

Jeg trodde jeg skulle få noia og dø eller noe.
Men vet du hva?
Det ligger faktisk noe i læresetningen som sier at den eneste måten å takle frykten er å stå imot den. Det har hjulpet masse, og jeg kaller det en revolusjon. Jeg kan faktisk ta tak i mauren med fingrene(om høyst nødvendig) og kaste dem bort. (Merk: jeg kan ikke drepe dem med fingrene)

Dette kontra turer i skogen og maurpanikk jeg har hatt tidligere gjør meg stolt. Jeg har overvunnet mye av min frykt!
Men det er hittil bare harmløse sukkermaur jeg takler. All annen maur er fremdeles totalt fryktingytene!

Har du en fobi?
Follow Catharinas Blogg

3 comments :

Michael said...

SV: Takker!

Anonymous said...

jeg har ikke fobi, men jeg er utrolig redd hunder jeg ikke kjenner og som bjeffer og hopper, spessielt hvis de er store!
Jeg hadde en ekkel episode i sommer når vi var på tur og det kom en hund som var sammen med oss i to itmer (vet ikke hvem det var sin) og plutselig begynte den å glefse og bite. Det var utrolig skummelt fordi vi var jo en time unna befolkningen og den bjeffet og ble helt vill og når vi kom til folk begynte den å løpe rundt å glefse etter andre hunder og da den forsvant så jeg meg mer bakover i nødvendig og hjertet kunne ikke slappe av før vi var fremme.

Dårlig skrevet, men.

-sigrrrrun.blogg.no

Karine said...

Jeg merker at når du skriver om når mauren tyter frem fra alle vegger når du var på badet, at jeg får flashbacks fra alle de gangene hvor plutselig en edderkopp har hoppet frem mens jeg står i dusjen.

Det er vel det nærmeste jeg kommer en fobi.