Sunday, May 24, 2009

Gammel vane er vond å vende

Altså, en vane er vond å vende. Men om det er snakk om en vane her vet jeg ikke. Fra 2004-2006 tegnet jeg flittig i photoshop så og si hver dag. Men så glapp det av i 2006 og jeg sluttet såvidt å tegne.

Til jul så fikk jeg et tablet så jeg skal kunne begynne å tegne i photoshop igjen. Jepp, nå er det snart sommer og jeg har litt fritid, så da er det på'n igjen.

Jeg har såvidt begynt å tegne på denne nå da. Det er jo en skisse gjort på papir og scannet inn. De såvidt klare brune stripene på bildet er det eneste jeg har gjort hittil i photoshop. Det er skikkelig tålmodighetskrevende.

Men uansett. Bare for min egen del skal jeg da blogge om prosessen til dette bildet ettersom det utvikler seg. Så skal de nysgjerrige få se hvordan en tegning blir til i photoshop. Og tradisjonell som jeg er så tegner jeg løver igjen. Det jeg hadde en periode med fra 04-06.

3 comments :

Tanja Renate said...

Aw, du gjør det jo kjempebra! 8D

Christina said...

Så flink du er da, de hadde et sånt når jeg gikk på media, men jeg fikk det aldri til. Mine tegnekunnskaper stopper med hestehoder og strekmennesker. Må være fantastisk gøy å kunne tegne så fint.

Elisabeth Andrea said...

sv: begynner å bli ganske lei av kremost =P men kiwien frisket det opp ;-)

takk for komplimentet forresten =)

Så fine tegninger =)

Ha en fin dag