Saturday, February 14, 2009

Valentine

I dag har jeg gjort akkurat slik som planene sa. Eller, kanskje ikke.

Jeg og elskling våknet opp. Ble liggende og bare kose og ha det kjempekoslig. Så begynte vi å se på LOST.

Vi skulle jo egentlig ha huset for oss selv, bestille mat og bare slappe av. Men, det ble til noe annet. Vi sitter heller å slapper av å ser på LOST, som derimot var planlagt, bare på rommet vårt istedet. Alle er hjemme, bortsett fra Terje som er på ferie. Stakar.

Dette fikk jeg av Rino i Valentine's gave. Eller, A Clockwork Orange og Interview with a Vampire er fra meg til ham. Men det blir jo likevel våre filmer, uansett.






Romance
Edgar Allan Poe
Romance, who loves to nod and sing,
With drowsy head and folded wing,
Among the green leaves as they shake
Far down within some shadowy lake,
To me a painted paroquet
Hath been- a most familiar bird-
Taught me my alphabet to say-
To lisp my very earliest word
While in the wild wood I did lie,
A child- with a most knowing eye.

Of late, eternal Condor years
So shake the very Heaven on high
With tumult as they thunder by,
I have no time for idle cares
Through gazing on the unquiet sky.
And when an hour with calmer wings
Its down upon my spirit flings-
That little time with lyre and rhyme
To while away- forbidden things!
My heart would feel to be a crime
Unless it trembled with the strings.


Hvem sa at Lovehearts ikke er romantisk?


Vi kommer til å bli ferdig med 4 sesong innen onsdag, da 5 begynner! Vi gleder oss vilt, noen andre?


"Kjærligheten er også noe annet enn forelskelse. Forelskelsen stopper individets egen og den andres vekst, fordi man i forelskelsesrus tror at man har nådd målet. Slik er det ikke i kjærligheten; den stopper ikke den andres utvikling. Den lar den andre vokse; den støtter og verdsetter sin egen og den andres vekst. Den tar ikke den andre for gitt, men har en innstilling som bygger på at man skal pleie relasjonen til den man elsker".
- Fra "Størst er kjærligheten", en artikkel av Loveleen Rihel Brenna i Vårt Land, onsdag 29. januar 2003, side 15.

Så, har du noen formening om hva ekte kjærlighet er?

Hvordan tilbringte du dagen din?

Burde jeg skrive et innlegg om hva jeg mener det er?

3 comments :

Julia said...

Ekte kjærlighet er vanskelig å beskrive syns jeg, men for meg er ekte kjærlighet det som er mellom meg og kjæresten min. Ubeskrivelig på en måte.

Siden kjæresten min er laaangt borte så ble vi enige om å ikke gjøre noe stort med dagen, skal heller finne på noe fint når jeg drar til han om noen uker.

Hadde vært interessant hvis du klarte å beskrive ekte kjærlighet bedre enn det jeg gjorde:)

Julia said...

Visste ikke helt hvor jeg skulle svare, men ja.

Han bor langt unna, jeg bor i Bodø og han bor i Drammen... Men vi får det til å funke likevel:D

Guro said...

Ekte kjærlighet må være når noen er like forelsket etter noen måneder som de var da de ble sammen. Kanskje. Er ikke sammen med noen, så er litt vanskelig å si.

Dagen min ble tilbragt på fotballbana og ellers i go`stolen med datan på fanget : )