Thursday, February 12, 2009

Kvinnediskriminerende

Jeg er sikker på at jeg er den største kvinnediskrimenerende kvinnen du noengang kommer til å møte. Hm, neida. Jeg pleier ikke ta meg selv så høytidelig, og jeg vil ikke vedde om det. Men du kan jo alltids bare lese og finne ut hvor jeg ligger i en skala fra 1-10 som kvinnediskriminerende.

Ja, jeg er en kvinne selv, men det betyr ikke at jeg ikke kan se ned på kvinneverdenen generelt?
Jeg klarer ikke se hvor jeg kan starte. Det er så mye å si. Og husk at det kan finnes unntak. Jeg sier ikke at dette er absolutt, men det er generelt og intrykk jeg selv har fått.

Kvinner er onde.
I ungdomsårene og ellers. Vi er egoistiske, selvopptatte, fenimister.
Sammen med andre kvinner, baksnakker vi dem. Vi sier alt slags stygt vi kan komme på, bare for å føle oss selv bedre.
Vi missliker som regel kvinner som er vakrere enn oss selv, bare fordi vi føler et rivaliserende instinkt. Vi går i gjenger og utelukker de som er bedre enn oss bare så vi selv kan være best.
Sammen med menn, hiver vi oss etter oppmerksomheten. Vi kan være verdens løseste kvinnfolk bare for å få all oppmerksomhet. Vi eier skyhøy selvrespekt, samtidig som vi egentlig ikke eier noen.
Kvinner bruker tusenvis av kroner på klær og sminke til seg selv, selv om vi har fått tak i mannen vi vil dele livet vårt med. Hvorfor? For å fremdeles kunne føle seg dominant blandt andre kvinner når det gjelder mannfolk utendørs.

Vi kvinner vil påstå vi er kloke. Mens vi egentlig bare forstår oss på ting som er en selvfølge. Skriver tekster om dype ting som ikke er en til noen vanske å tenke på for noen andre. Hvordan kan vi kalle det dypt da? Når det egentlig bare er helt overfladisk og et mennesklig innstinktivt medfølge?

Vi får makten hos mannfolk til de grader. Vi snurrer dem rundt fingeren og får det vi vil ha bare av å stirre dem i øynene. Vi klager og får vår vilje. Dette bygger opp en selvsikkerhet kvinner ikke fortjener å eie. Sår og ben gror, psykiske skader kan trenge flere mannsliv for å heale.

Personlig og i et mer "objektivt" syn, syns jeg heller ikke kvinnfolk kler diverse jobber: Kondoktører, bussjåfører, service-avdelinger, byggbransjen, mekanikere, elektrikere, entrepenører, palentologer, rørleggere, annleggsgartnere, bønder osv. Kvinner kler rett og slett bedre å se pene ut og gjøre husarbeidet hjemme og passe barna. Slik det var i gamle dager.
Ikke det at jeg vil at det skal være slik, for all del. Det er bare slik jeg føler det naturlig at det skulle vært.

Jeg er absolutt ikke slik selv. Jeg ønsker ikke å bli plassert slik i bås selv. Men, som den kvinnen jeg er, klarer jeg ikke unngå å sette andre i den båsen(ironisk setning, spør for utdypelse!).

Jeg syns som regel ikke kvinner er kule når de sloss i film heller. Det ser bare for dumt ut. Ikke respektfult i det hele tatt. Bak kamera, eller som kunstner eller skribent. Det høres ikke no kult ut, og det gir på en måte ikke no truk.

I tillegg til mye av det jeg nevner har jo kvinner mensen en gang i måneden i omtrent 70% av hele livet sitt. Dette gjør at vi går rundt å surmuler enda mer, noe som påvirker omverdenen og de stakkars mannfolkene som ikke lenger aner hva som er rett og galt.

En siste negativ ting er vel aldring og overgangsalderen. Kvinner fylles med for mye testosteron og bygger skjeggvekst og maskulin form. Er du heldig, så ender du opp som en søt gammel dame, om ikke, blir du bare enda en av de glysete overfolkene som mener du eier retten til alt fordet om du allerede har fått goder av å være ung. Du finner aldri en gammel kvinne som både er kul utseende-messig og personlighets-messig på en gang. Men den meningen kan forandres ettertid om du blir kjent med en kul gammal dame, det skal jeg innrømme. Uansett, sammenlign det med eldre menn. De er som regel søte. Selv når de faktisk er sure gretne "over"mennesker.

Men, jeg har tenkt litt. Uansett hvor dumme vi kvinnfolk er innen de fleste emner, og uansett hvor lite vi kler ditt og datt. Så er menn like dumme bare pga sitt naturlige kåthetsinntrykk. Kall deg "jenta90" på Sol.no sin chatteside. Vent 5 sekunder, og plutselig dukker det opp haugevis med henvendelser fra runkende, kåte, hjernedøde mannfolk.
Tenk deg at rundt 80% av alle mannfolks hverdagslige og gjennomtenkte tanker dreier seg om sex. Og at selv den sen snilleste gutten i klassen din er kåt. Alt du ser han gjøre, absolutt alle bevegelser og former for kommunikasjon er en indirekte måte å prøve å få seg knull på, bare fordi instinktet hans er kåthet. Dette, selv uten at han er klar over det selv i det hele tatt!

Menn kunne vært en så ekstremt perfekt skapning om bare ikke de mista så utrolig mye hjernekapasitet og respekt når de er kåte. Og kåte er de jo ihvertfall 1 gang daglig. Det vil si at de sitter igjen med nokså liten del av livet sitt til å bruke på fornuftig tankegang.

Tror jeg spora av litt, jeg. Dette handler jo om kvinnediskriminering!

Haha.

6 comments :

Anonymous said...

Heisann:)
Dette har egentlig ikke noe med innlegget å gjøre, men jeg vil spørre et sted så jeg får vel bare spørre her: Etter at jeg så hvem som hadde laget en video på bloggen din - Rino H. Eliassen (?), så på en måte husket jeg det navnet. Og i dag, så jeg en gammel episode på kanal 5 tvnorge , åndenes makt. Der viste de at det var en gård som var gjensøkt osv. Og så kom det opp på et sånn "skilt" når en gutt/mann/ungdom snakket, og der stod det Rino h. Eliassen. Så det jeg lurer på:
Var det kjæresten som var med på denne episoden ?
Hvis det er det, er det litt tøft da :D
Greit om du bare svarte som en kommentar, har ikke blogg skjønner du :)

Catharina said...

Hehe, det er min Rino, ja : )

Så gøy at du husket det ^^
Ikke lenge etter at åndenes makt hadde vært her, så flytta jeg inn. Så paranoid som jeg er, syns jeg nesten det er skummelt bare at det faktisk har vært urolig aktivitet her før O.o

x)

Anonymous said...

hehe, skjønner deg godt. Men bor dere på den gården fortsatt? Har dere merket noe aktivitet? Eller du ? Siden de sa at jenter har lettere for å merke det enn gutter :b
hihi, blir spennende å høre svaret ditt! :D

Catharina said...

Hehe x) Vi bor her fremdeles, ja.

Gro Helen(den synske dama) fortalte oss jo at slik energi, om jeg kan kalle det det, finnes overalt. Og at man alltid vil føle slikt nærvær av og til igjennom hele livet. Lys som går av og på, bilder som detter ned av veggen. Det handler bare om forskjellig syn på det hele. Noen tenker sikker ikke engang over at det kan være slik energi som er skylden.

Men, uansett. Det Gro Helen prøvde å fortelle oss. Var jo at hun nå har fjernet hva det enn var som var "koblet" til husets nærvær. Men det betyr jo ikke at energien vil slutte å vandre her. Den kan fremdeles komme å gå som den vil, eller være "koblet" til et annet menneske. Men huset er ihvertfall fritt for "de som gikk igjen" : )

Senest på mandag opplevde jeg noe. Først knirkelyder. Så var det noe som datt ned fra bordet. Og så var det en lampe jeg har, med stjerner som henger ned fra taker som beveget seg så kravtig at stjernene dultet borti hverandre. Det får du ikke engang til å gjøre om du blåser alt du har på dem. Skummelt, men om det var noe eller ikke, så var det noe som kom og gikk. Slik vil man jo alltids oppleve : )

Anonymous said...

wuæ, det var ekkelt! Jeg syns du er tøff, jeg :) Hadde jeg opplevd noe slikt haddde jeg fått helt fullstendig panikk, hvertfall når jeg visste at det liksom har vært noe der før :P

Catharina said...

Haha, det er det jeg pleier å si til folk x) Jeg blir paranoid, SPESIELT når jeg vet det har vært så ille her at tv ville lage program her, og at noen måtte fordrive ånder ut av huset O.o