Wednesday, February 18, 2009

Film tips

The Mist
Er laga av Frank Darabont, som også får skryten for å ha lage Den Grønne Mil, og Frihetens Regn. To av de beste filmene på markedet.
Media sa at Darabont hadde klart det igjen, ved sin nye film The Mist.
Jeg kunne ikke vært mer skuffa. Det var en genial ide det virker som han har hatt ambisjoner for. Men selve produktet han endte opp med fantes ikke bra i det hele tatt. Til slutt måtte jeg kose meg med at de hviska i filmen. Som var det eneste positive virkemiddelet til stemningen i filmen. Jeg skulle ønske noen lagde denne filmen om igjen, men med peil!

Siden denne filmen ikke slo særlig ann, og dette derfor ikke kan kalles et "Film tips" innlegg. Så legger jeg med:





Dreamcatcher
Dramcathcer kom ut i 2003, hvor jeg så den i 2004. Jeg likte den godt da, og var alltid ivrig på å få andre folk til å bli med å se filmen basert på Stephen Kings novelle.

Ingen ble med, og jeg så den alene.
Jeg hadde ikke sett den på hele 5 år før i går!

Og nå likte jeg den bedre enn noengang. Bare med full konsentrasjon vil slutten av denne filmen gi helt sense.

Jeg er redd jeg får et Dreamcather fenomen igjen. Hvor jeg sist var helt hekta på drømmefangere, og å skape en fiksjonverden med mine egne karakterer i en hær av drømmefangere.

God fornøyelse! Filmen annbefales!

2 comments :

JennyMaria said...

Jeg er helt enig med deg om The Mist. Selv om jeg syns den var OK spennende, så var det en sinnsykt irriterende og dum slutt. Æsj. at det går ann..

Catharina said...

Uff, ja x) Ikke bare slutten av The Mist som suger. Dataeffektene veksler på å være dødsdårlige til å fungere, og kamerabruket er jo helt absurd dårlig. Sikkert med vilje, men man får virkelig ikke den skumle følelsen av å være tilstede.

Og som du sier. Slutten. Gawd. Ingen far hadde klart å ta livet av sin egen sønn. Og de hadde jo bare vært i kjøpesenteret hele tiden, hvordan i all verden kunne de ta den beslutningen å drepe seg selv?! Også med så EKSTREMT dårlig musikk at det hele ble komsik. Altså, hadde den siste scenen vært i war of the worlds eller noe, så hadde den jo vært kjempesterk. Men i The Mist er det _virkelig_ noe som er gått galt under produksjon. En fin ide, som ikke fikk den respekten den burde. Får meg nesten til å tro at de to tidligere filmene til regissøren bare var flaks, eller noe xD (sry, ble langt :D)