Monday, February 16, 2009

6. februar 2009

Min Bursdag:
Det er noen dager siden nå, men jeg har ikke hatt tid til å skrive om den. Ble så mye styr da vi kom hjem til mamma og pappa at jeg datt ut av hele bloggingen. Det gjorde det vanskelig å hente seg inn igjen. Uansett. På fredagsmorgenen, halv 5 for å være nøyaktig ble jeg vekket med frokost på sengen av elskling. Jeg fant ikke fram kameraet i tide til å ta bilde av alle de store grønne pakkene med lilla sløyfe på som jeg fikk plassert i fanget.

Her er noen bilder av hva jeg fikk i bursdagspresang av Rino(Bursdagskort med søt hilsen, sminke, klær(to minikjoler, en bukse og en topp), Star Wars figurer(Ewoks, haha, dritsøte) og filmer(The Mist, The Fountain, Alexander, The Invasjon, Ants, Bugs og Flushed Away):


Jeg dro på skolen og var der de få timene jeg har på fredager. Rino kom og møtte meg på skolen i 11-12 tiden før vi dro sammen til Årnes for å ta toget til Oslo. Vi skulle låse inn skolesakene mine, fordi det var så tungt. Og så snill som vi trodde han var, kom en fremmed bort til oss å sa at hans bagasje ikke hadde plass i det skapet han hadde kjøpt, så han tilbudde oss det. Vi takket først ja, men kom i ettertanke på at han selvfølgelig hadde husket koden og egentlig bare skulle stjele alt idet vi hadde gått. Jeg syns det er utrolig synd at man faktisk ikke kan stole på mennesker. Dritt å komme fra bondelandet. Vi er på ingen måte strukturerte når vi kommer til byen, fillern.

Klokka var ikke mye, og kinoen begynte ikke før kvart over 8. Vi beveget oss oppover Karl Johan for å sjekke når Grand Cafe åpnet, og det var ikke før 4. Derfor dro vi opp til Coloseum for å hente billettene mens vi ventet. Her åpnet det ikke før 3, så vi ble stygt nødt til å dra tilbake igjen.

Nesten ved paleet, hvor vi bare tilfeldig gikk forbi møtte vi på Nils Vogt. Tidligere stefaren til Rino, og faren til Haakon, Rinos bror. Han hadde nettopp vært på møte og ventet et nytt møte. For Nils er i ferd med å gjøre elektiske biler til en mulighet. Vi snakket lenge ute i kulda hvor han spanderte kaffe på oss. Snakket om alle planene hans, utregningene, hvor lang tid hele prosjektet kom til å ta, og hva hans egentlige hensikt bak dette prosjektet var. Men vi snakket også om meningen med livet, verden, energi og selvfølgelig historien da Nils var i en ekstrem bilulykke.

Klokka ble vel halv 5-5 før vi fikk sagt ha det og tuslet bort til Grand Cafe. Nå var det over et helt år siden vi hadde spist her sammen. -Synd jeg glemte kamera, for hvem vil vel ikke ta skrytebilder av den fine restauranen man har vært på? Rino bestilte Okse, og jeg bestilte Gås. Gåsa mi silte blod idet jeg skjærte i den, og det var ikke særlig fristende. Men kantarell sausen min var god, det samme var artisjokkstuingen til Rino. Rino fikk karamell-panakotta til desert mens jeg bestilte noe sjokoladefudge. Det var kjempegodt og veldig koslig å sitte der sammen igjen.

Da vi var ferdige gikk vi ned Karl Johan igjen og tok t-banen til Majorstua og hentet billettene våre. Vi brukte masse av tiden vår på å kjøpe godteri og bare vendte i spenning på The Curious Case of Benjamin Button.

Da klokken nærmet seg 8 ble dørene åpnet og folk strømmet på. Jeg og Rino hadde de beste plassene. Så det viste seg å være en fordel å bestille plasser 1 minutt over midnatt når billettsalget åpnet. Til tross forat det satt en gigant på min høyre side med tiks og stank og skumle, engelske momlende sitater som lo når det absolutt ikke passet seg, så storkoste jeg meg. Jeg gråt og smilte om hverandre og klarte ikke helt å bestemme meg tydligvis. Det er den nydligste filmen jeg har sett. Og jeg har ikke smilt og grått så mye på lenge. Den er bare helt skjønn.

Da filmen var ferdig stod pappa og venta på oss utenfor Coloseum. Vi kjørte ned til Oslo S for å hente tingene våre for så å dra hjem igjen. Vi la oss ikke før kvart på 1. Da var vi dødtrøtte, og jeg har ikke hatt en så fin bursdagsfeiring før noengang!

Har du sett The Curious Case of Benjamin Button? Hva syns du?
Hvordan feirer du din bursdag?

13 comments :

Maja said...

åh, så koselig at du gledet deg :-) nå er innlegget kommet. Håper det levde opp til forventningene.

Maja said...

Ah, å taper er aldri morsomt nei. Huff! Jeg klarer ikke å la være å vise det :-/

Tusen takk, men vi er for gamle til neste år :-)

Vilde Sørensen said...

Åh, hvis jeg hadde visst om bursdagen din, skulle jeg gratulert deg. :/ Men gratulerer på etterskudd. (:

Jeg har ikke sett den filmen, men har stoore planer om å se den med jentegjengen eller noen venner av meg. Høres så fin ut!

På bursdagen min pleier jeg å ha ''venne-bursdag'', jeg inviterer de nærmeste, eller noe, også feirer jeg littegranne, men skulle gjerne feiret den med kun en person (den personen jeg er mest glad i), også gjøre noe koselig. (: Jeg er egentlig ikke så veldig glad i å ha bursdag, pga. all oppmerksomheten og sånt. x) Men er koselig også da. (:

Maja said...

Sant det. Flotte, flotte mannen :-D

Katrine T.J. said...

Omg! Catharina er voksen :3

Høres utrolig koselig ut, bursdagsfeiringen :D!

Har ikke sett filmen ennå, men har store planer om å se den, og jeg gleder meg ^^

hm... I det siste har jeg faktisk ikke feiret bursdagen min. Føler nesten at jeg må denne gangen, siden jeg fyller 18 og sånt... Man får se :P

Catharina said...

Katrine:
HAha, jeg er helt enig O.o. bursdag har på en måte bare vært en helt vanlig dag hvor man blir litt bedre lagt merke med. Men 18'års dagen feiret jeg av prinsipp x)

Anonymous said...

Nils Vogt? Er ikke det en kjendis?;b

Catharina said...

Hehe, jo. Men det er en annen Nils Vogt jeg kjenner.

Sjekk ut den gruppa på Facebook:
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=120684425380

Det står det en del om Nil's ide og slikt x)

Anonymous said...

Ah, tenkte mg det :p skal se på linken ^^

Anonymous said...

Kan jeg forresten spørre deg om hvordan du får til å sette inn en youtubefilm (neders)i bloggen ? Hvordan det gjøres og hvordan du velger den filmen du vil ha liksom, fikk det absolutt ikke til;i

Catharina said...

Joda :D

Vel, på youtube så har omtrent alle filmene som er lagt ut der en URL kode og en Embed kode. Kopier hele embed koden og legg den inn i en html mappe som du finner at bloggen din vil gjøre lett for deg.
blogspot har ihvertfall det slik at man kan bestemme all plasseringen på ting på siden. Som, alle tingene jeg har på menysiden har jo jeg bestemt at skal være der. Derfor har jeg også valgt at en av dem skal være helt nederst, og da vil den automatisk bli på størrelsen av det jeg ønsker å ha inni den. Jeg legger til en scroll så man skal kunne se alle filmene jeg har lagt ut der.

Den embed koden er alt du trenger. Om du vil ha videoen mindre, kan du justere på høyden og bredden inni embed koden. Hvis du velger høyde på 25px vil du bare på den spillelinja til youtube : )

Skal du poste youtube videoer i innlegg, må du være sikker på at du fpr med hele embed koden, og derfor må du legge den inn når "html" er aktivert Dvs at man ser alle html kodene under skrivingen : )

Safia. said...

Så digg den frokosten så ut! :D

Anonymous said...

Tusen takk! Var så vanskelig å finne ut, så takk for hjelpen :]