Tuesday, January 20, 2009

Sjokolade-banan-vanilla-kake

Jeg og Charlotte lagde kake torsdag den 15 januar.
Det hele startet vel med at jeg tilfeldigvis satt i mattetimen med alle de andre. Charlotte satt og lo av seg selv og tegnet Bob 'ett eller annet' til meg. En trailersjåfør.
Mattelæreren tegnet en kake på tavla.
Jeg fikk plustselig skikkelig kakesug. Samme gjorde Charlotte. Deretter avtalte vi.
Nå skylder jeg henne 40,-kr fordi jeg ikke kunne bidra med mer enn 5,- da vi kjøpte alle ingridienser for ca 80,- kr.
Vi hadde vel egentlig ingen anelse om hva vi drev med. Men Charlotte var fast bestemt på å gjøre noe nytt. Og det skulle basta, ifølge Charlotte, stå: HIM på kaka.
Hele kake-lagingen fåregikk hos Charlotte.
Jeg tok med kake hjem så elskling fikk smake.
Jeg mener å si jeg nevnte kaka på torsdag, og lovet bilder. Så her:
Sjokolade-banan-vanilla-kake(midlertidig navn)
Oppskrift:
3-delt lys kakebunn.
1 boks med sjokoladekrem.
1 boks med vaniljekrem.
2 1/2 moden banan.
1 glass m/melk

Ekstra:
Strøssel av ønsket slag.
Konditorfarge å ha i vaniljekremen.

Slik gjør du:
Ta de 3 delene av kaka fra hverandre. Jobb deg oppover. Fuktigjør den nederste delen av kaka med litt. Smør så sjokoladekremen på undersiden av det første kake"lokket". Legg den over bunnen. Fuktigjør deretter oversiden av den igjen, og påfør resten av sjokoladekremen på undersiden av topplokket.
Skjær bananen i skiver og fordel på toppen av kaka. Bland vaniljekremen med den eventuelle kondittorfargen og legg den over. Strø på ønsket strøssel, legg den i kjøleskapet for 30 min, og voila!

4 comments :

www.rosafrosk.blogg.no said...

sv: Så gøy :D Skulle ønske jeg kunne spille... men blogge, kanskje jeg skal blogge mer :)

Den kaka hørtes utrolig god ut! :)

Cathrine said...

Tror kanskje jeg svarer på feil sted nå, men er ikke så veldig inne i det blogg greiene ;p

vi var ikke klar over at det var direktesending ;o men vi så jo kamera, tror ikke noen syns det var spesielt skummelt ;p

Katrine T.J. said...

Den ser god ut :D!

Catharina said...

wee ^^