Sunday, January 25, 2009

Meg 1.3

"Ellers så gleder jeg meg faktisk til å bli gammel, det var hvertfall en mening engang, før jeg opplevde så mange dø. Jeg lever nå, likevel gleder meg til da. Det syns jeg er positivt."


Det å leve, og finne en glede ved de senere år. Jeg finner størst glede i da å endelig være klok. Klok på livet.
Jeg elsker å leve, og det vil jeg, dog med begrensningene som følger med alderdommen kan jeg likevel først da, med pensjon og det hele, leve for alt jeg har.

Skjemme bort barnebarn og kose meg. Dette er vel egentlig en plan jeg har for hele livet mitt. Men, ettersom jeg har hørt flere si at de gruer seg til å bli eldre, ville jeg velge å ta det opp, siden jeg føler annerledes om det.

Jeg vil ta vare på alle stadiene jeg er igjennom i livet mitt.

5 comments :

Katrine T.J. said...

Det er fint at du ikke gruer deg til å bli gammel. Selv har jeg veldig liten lyst til å bli det. (Kommer helt sikkert til å forandre mening om dette senere, men men, det er jo egentlig fint ^^)

Jeg syns livet virker så kort sånn som det ser ut nå, men på en annen side er det å leve det lengste man noensinne gjør. :)

Catharina said...

: )

ingviljd said...

"the colossal volume express" heter den :) lett gjennkjennelig med gult og lilla design. har lagt den ut i det tidligere innlegget :)

Silvia said...

Jeg gleder meg ikke så veldig til å bli gammel egentlig. Vil være forever young!

Men det som virker fint når du er gammel, er det å tenke tilbake. Tenke på det fine man har opplevd. Når jeg blir gammel vil jeg tenke tilbake på livet mitt med et smil. Og så skal jeg spise så mye (Napoleons)kake jeg bare orker.

Catharina said...

Hahaha, bra sagt med kaka :)
Jeg vil jo være ung sålenge jeg kan jeg også. Det er jo ikke det at jeg ønsker å bli gammel så fort som mulig.
Det er heller det at jeg har godtatt det. At jeg endag vil være noe som ligner mye på et vandrende lik. Og at jeg kan finne visse gleder ved det å snart være ferdig.

Men for all del, jeg vil heller være evig ung om det så var mulig. Dog det er ikke realiteten, noe jeg skriver om. x)