Monday, January 5, 2009

Meg 1.2

"Folk sier at jeg forandrer meg, men det gjør vi alle. Folk sier jeg er som før, men det er fordi jeg alltid vil være meg."




Jeg forandrer meg, som alle andre mennesker. Noen ganger skjer det uten at jeg selv vet det eller legger merke med det ved det første. Og forandringen er ikke alltid til det bedre.
Noen ganger skjer det også bevisst. Da som regel ved bursdag, sommerferieslutt eller nyttår. En type nyttårsforsetter. Da er det alltid lettest å ha slike startpunkter. Hvor jeg da bestemmer at jeg kan kose meg intil den dag, da skal det skje forandringer. Ofte for å endre kosthold, men andre ganger for å minne meg selv på å fokusere større glede i alt det gode jeg omringes av.
Folk sier at jeg forandrer meg. Men jeg er enda ung, jeg går igjennom min kukong-periode i livet. Ungdomstiden. Det er da alt skjer. Det er da alle intrykk spiller størst inn for å forme den personen jeg en dag kommer til å bli. Jeg vil alltid forandre meg, men synligst nå i disse årene som har gått, og som kommer.
Men viktigst av alt er setningen som sier at jeg er lik meg selv. Dette er jo fordi jeg har et utgangspunkt å gå utifra. Jeg ble født som meg selv, og kommer alltid til å være meg, uansett hvor mye omverdenen påvirker meg så vil jeg bli kunne funnet under alt det andre som jeg har valgt å ta med meg.
Du vil alltid forandre deg. Du vil alltid være i en konstant læringsprosess. Grunnmuren alt det du lærer av viten, moraler og menneskekjenning o.l. vil alltid være deg. Du er deg, uansett hvor mye du kanskje minner om andre eller kler deg som andre. Du er deg selv.
Et unikt individ.

4 comments :

Katrine T.J. said...

Mwaha, sant :3

Catharina er Catharina, og jeg er meg ^^ Selv om man har forandret seg en del de to-tre siste årene.

Catharina said...

:3!!

^^ Jeg er glad i deg, jeg!

Katrine T.J. said...

wee! :D
Jeg er glad i deg jeg også! ^^

savner alle sammen...

Catharina said...

mhm :/