Friday, January 2, 2009

Meg 1.1

"Religion er noe som må diskuteres. Når det gjelder religion kombinert med meg. Så tror jeg på det jeg syns virker logiskt. AKA. min egen tro. Jeg er Gud."



Nei, det må vel egentlig ikke diskuteres i den forstand at det er interessant. Men det burde diskuteres for oss å kunne dele alle våre ulike meninger om alt. Diskuteres slik at alle kan forstå de forskjellige synspungtene og meningene til hverandre.
Dette er en av de største emnene vi mennesker har. Om det er en gud eller ikke. Dette er som regel enten eller: Du tror, eller du ikke tror.
Det viktigste å huske på er å respektere hverandre. Det blir desverre ofte glemt, men som jeg selv ikke tar meg spesielt nær av. Jeg vet hva jeg selv mener, om noen andre ikke finner interesse av å se min mulighet, så blir heller det dems problem. Uten å virke alt for kynisk, selv.
Jeg har selv vært innom religionen: kristendom. Og jeg har lært av begge sider.
Jeg forstår like godt hvorfor folk tror på en Gud, og hvorfor folk velger å ikke tro. Det er ikke alle som ser veien selv, eller helt klarer å fatte hvor stort livet er. Noen trenger hjelp, og andre finner hjelp i noe annet. Noen tror fordi de har sett, og andre tror på logikken.
Selv har jeg en samvittighet. En stemme i hodet som forteller meg ditt og datt. Noen vil påstå at denne stemmen er Gud. Men hvor logisk er det ikke å si at det er meg?
Hvem er Gud da? Jo, det er meg.
Jeg svarer på alle mine spørsmål. Jeg ser, lytter, føler og smaker meg fram på stien. Jeg gjør feil, får konsekvenser og rydder selv opp i det hele. Jeg finner min egen mening med livet utifra hva jeg finner logisk for min eksistens. Min egen tro.
Skulle gjerne skrevet mer. Men lar vært i forsøk på å forhindre folk i å bli provosert.

4 comments :

Safia. said...

sv: tusen takk! skal bruke den koden neste gang jeg legger ut bilder. :D
men mente du at jeg skulle bytte uy [] med et mellomrom? :)

Charlotte said...

hehe, så bra :))
ja er vansklig med alderen, vet ikke om jeg har skrevet riktig på mine søsken en gang.

Joda hadde det greit, skal ikke klage ;) Ble helt forelsket i gavene :)
Men var jo kjempe koslig med julemidag og sånt. men til en forundring gleder jeg med til skolen :))

charlotte said...

takk :))

hehe joda, du kan sikkert få litt av den lysten ;)

jeg prøver også å ungå å si det til folk, er såå flaut å si feil alder :s
men snakker ikke så mye om de da sååe :D

Charlotte said...

må vel regne med det også. hehe , jeg sier bare noe av og til :P

hehe, prøver å få til en blogg "profil" , det var ikke enkelt :P