Wednesday, January 7, 2009

Lykke

Like før jeg skrev innlegget om lykket hadde vi en oppgave på skolen. Ja, jeg skrev det en god stund før jul.
Oppgaven på skolen var å skrive et filmmanus. For så å lage et bildemanus til denne filmen. Det gikk noen uker, og vi hørte ikke mer om den oppgaven - og så kom julen.

På mandag hadde lærerene alt klart. En lang liste med manusene til alle i klassen som vi skulle lese. Så skulle vi si de vi likte best. Vi endte opp med 7 manus som var mulig å bruke og best likt.
Vi la bort to, og endte med å dele opp grupper slik at vi skulle lage 5 filmer. Manusforfattere ble satt opp som Regissører med en gang.
Så ja. De 3 siste dagene har jeg altså vært reggisør over min egen film som handler om lykke og kontraster ved det. Jeg dirigerer gruppa rundt og får alle sammen til å gjøre som jeg sier. Og mest av alt, så forklarer jeg selvfølgelig hvordan alt skal være, og hvordan jeg ser for meg filmen.
Vi har bare mandag, tirsdag og onsdag neste uke på å gjøre det ferdig, helt ned til klipping. Det blir spennende. Jeg håper virkelig at vi får det slik som vi ønsker.



Da jeg kom hjem fra skolen satt jeg litt foran pc'n før jeg la meg ned og sovna. Da jeg våknet opp kl 4 lå Rino ved min side. Han hadde kommet hjem ca kl 3. Jeg sovna igjen og vi sov vidre uten særlig kommunikasjon helt til klokka var halv 7. Jeg tror vi trengte det. For selv Rino sov. Han sover aldri på dagtid.

Nå har jeg sitti å skrivd om igjen alt jeg skal si om Native Americans i morgen, torsdag. Fordi dokumentet jeg har pleid å øve på er blitt borte. Jeg kunne visst alt sammen fra før av(noenlunde), så regner med at det går greit.

I morgen skal jeg redigere The Poo Cover for Rino. Han skal lage DVD av den, og med det minner jeg på at hele The Poo er ferdig og kan mulig vises helt nederst i bloggen min. Alle kapittlene. Annbefales!
Skal også prøve å få skrevet en dialog til i morgen som vi skal ha med i Lykke-filmen vår. Den skal være ferdig til mandag, men best å bli fort ferdig, egentlig.