Wednesday, January 28, 2009

Kort lunte?

Av og på med sykdom. Jeg tror jeg har spist no rart, for jeg har diare. Ikke no særlig må jeg si. Pinlig nok som det er å gjøre fra seg på andres toalett om ikke jeg må drite istykker hele badet.

Har fått gjort unna noe lekser nå. Skulle vel egentlig lage Illustrator utkast, men endte med å gjøre det hele i Photoshop isteden ettersom computeren min levde sitt eget av og på liv ved bruk av Illustrator. Lurer på hvor mye kjeft jeg får av Frode i morgen da mon'tro.

Når jeg ikke eier spesielt mange æren så ender jeg oftest opp med å sitte på nett. Forum og generell surfing. I det siste også en del blogg-snoking. Derfor har jeg kommet over en del uttalelser som forbauser meg. Jeg vil ikke sitere noe, men heller bare snakke litt om det generelt.

Temperament.
At folk tenner lunter fordi noen snakker høylytt på tog kan jeg forsåvidt forstå om det gjelder fred og ro eller konsentrasjon. Og selvfølgelig i hvilken grad de er "høylytte". Andre blir faktisk irritert over at gutter trer seg feminint. Og andre blir irritert over at de ikke klarer å se fordelene i photoshop fremfor for eksempel photofiltre. Hvor går egentlig grensen for hvor det er godtatt å bli irritert? Og har folk med kort lunte alltid hatt det, eller er det noe som har påvirket dem til å bli slik?

Jeg har hørt om fedre som slenger spedbarna i veggen.
Og jeg har sett videoer av unger som blir fysisk destruktive når de ikke får til et videospill. Hvor sitter egentlig skaperfeilen i menneskesinnet? Og hvorfor kan ikke folk med lignende temperament tenke seg om eller telle til 10? Kanskje temperamentsfulle folk med kort lunte produserer for mye av et hormon så de går rundt å blir irritert på folk?

Gudene vet. Men det eneste jeg kjenner jeg blir ordentlig irritert av, er at folk overalt går rundt å er irriterte for lite.

6 comments :

Vilde Sørensen said...

HELT enig med deg !
Det er grenser for hvor irriterte man kan bli over småting, selv om jeg ved gjentatte anledninger blir irritert på søsken og familie pga. småting selv ..(;

God bedring ! (:

Katrine T.J. said...

Mwaha, akkurat nå som jeg hadde tenkt til å skrive et innlegg om hvor irritert jeg er :3

Håper du blir helt frisk igjen veldig snart ^^

<3

Catharina said...

haha x) thanks : )

Tina said...

Jeg svarte deg:
Takk for det, koselig å høre :)
Du setter inn
img src="url'en til bildet ditt"
over hver meny-del inne på maler.. :)

Men jeg ser nå at du har blogspot, så da er jeg ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Men kan jo prøve den koden fordet :)

Catharina said...

takk^^!

Safia. said...

Jeg blir ganske fort irritert, kanskje litt for fort noen ganger..