Wednesday, January 28, 2009

Kjendisfavoritter

Alle på min alder har da noen kjendisfavoritter?
Selv vet jeg om veldig mange kjendiser som fortjener en slik plass, men her eier jeg desverre bare rom for de sært eksepsjonelle.
Om det er stemmen eller skuespillet dems, så ligger det ihvertfall mye bak.
Perfeksjonisme, og en lang fortid.


Anthony Hopkins
-Den koslige, dog mystiske mannen.

Anthony Hopkins har alltid klart å fasinere meg. Etter diverse intervjuer og bonusmateriale-titting ser jeg stadig hvor høyt han blir sett opp til av alle de andre skuespillerene på settet.

Sir Philip Anthony Hopkins ble født 31 desember 1937 i Wales. Og først 12 april 2000 ble han amerikans statsborger.
Anthony Hopkins er den typen som følger med på alt som blir sagt, får manus, drar hjem og øver, og kommer tilbake på første opptak med perfeksjonisme. Selv Brad Pitt er redd for å gjøre feil under scenen, bare fordi da må jo Hopkins også gjøre det eksepsjonelle arbeidet sitt én gang til.

Av alle arbeid han har gjort forelsket jeg meg(likt mange andre) nådeløst i hans rolle som Hannibal(the cannibal) Lecter i den serien på 4 filmer.
Men jeg er ellers blitt spesielt glad i Colonel William Ludlow, som er karakteren hans i Legends of the Fall, og Burt Munro som er karakteren hans i The World's Fastest Indian.
Men han har selvfølgelig gjort et nydelig arbeid i alle de andre filmene han har spilt i.
Blir synd å se denne mannen forsvinne.



Ray Liotta
-Skuespiller med glimt i øyet.

Ikke missforstå. Anthony har også glimt i øyet - Men har du egentlig sett Liotte sine øyne?
De fanger ens oppmerksomhet på en ubehagelig med fri måte. Forklaringen er ganske ulogisk, men ar dette mennesket fins er vanskelig for meg å fatte. Han besitter et så sært, likevel aldeles normalt ansikt.

Denne mannen spiller med innlevelse som om det ikke engang var en film. Som om han virkelig er karakteren han utgir seg for. Jeg har aldri før satt meg ned å tenkt på "dette er et klipp, han la nettopp fra seg manus bak kamra for å gå inn i scenen". Det skjer ikke, kanskje om jeg minner meg selv på det, men ikke ellers.

Raymond Liotta ble født 18 desember 1954 i New Jersey. Han ble adoptert bort i en alder av 6 måneder.

Jeg forelsket meg fort i Lee Ray Oliver som er hovedkaraktere han spiller i filmen Control(som ikke engang er nevt via Wiki eller IMDB)
Han har også gjort mange andre gode roller, og spiller bla sammen med Anthony i Hannibal.
Ray Liotta er desuten Tommy Vercetti's stemme i Grand Theft Auto: Vice City.




Mike Patton
-Rockens mest legendariske stemme.
Mike Patton dukket bevisst opp i livet mitt først da jeg hørte Mr. Bungle for første gang. Mr. Bungle var hans første band, som ble oprettet rundt hans universitetsskoleår.
Mike har en slik stemme som en bare er nødt til å falle for. Alt det denne mannen kan gjøre med stemmen sin er fabelaktig. Alt fra kontraster, volum, hastighet og noter. Uten Patton hadde ikke sangene vært de samme.
Mike er ikke bare en stemme, men en sangskribent, komponist og multi-musiker-talent.
Michael Allan Patton ble født 27 januar 1968 i California. Han fylte 42 år i går.

Alle Pattons band opp igjennom tidene er verdt å ta en titt på. Virkelig "sær" og oppfriskende musikk.
Mr. Bungle, Faith No More, Fantômas og Tomahawk opp til dags dato.

Patton er desuten stemmen til The Darkness som omfatter hovedkaraktern Jackie Estacado i videospillet The Darkness(uten vokale effekter)

Hvem er dine favorittkjendiser?
Hvorfor?

2 comments :

Katrine T.J. said...

Tja, vaskelig å si egentlig...

Jo! Stephen Hawking er en av mine favorittkjendiser! [Vil nå tørre å påstå at han er ganske så berømt.]

Dette er rett og slett på grunn av hans fantastiske bøker om astrofysikk og relaterte temaer ^^

Catharina said...

:D!