Thursday, January 29, 2009

Dreamweaver

Jeg trodde diaréen min hadde blitt borte, men neida.
I tillegg til halsvondt og dunkende hodepine hadde jeg derfor ikke overskudd til å gå på skolen. Selv om jeg ikke gikk å la meg igjen.
I dag misser jeg WEB timen, morsomte i uka. Var dårlig forrige torsdag også, så fikk ikke blitt med da heller. Så jeg begir meg ut på galskapen i Dreamweaver(programmet) på egen hånd.

Dette er slik jeg ville den skulle se ut.

Og dette er slik den fåreløbig ser ut. I suck.
Jeg fryser, og jeg kjenner jeg må lese i mediebibelen og forberede meg på prøven jeg skal ta senere i dag(over nett vel og merke).
Hadde det ikke vært for den uregelmessige magen min og det vonde hodet hadde jeg sparket meg av gårde på skolen pronto! Så kunne jeg titta litt rundt på senteret etter skoletid. Men neida!
Om jeg blir bedre i løpet av dagen, noe jeg skal, siden jeg vil på skolen i morgen: så drar jeg til Jessheim og møter Rino. Da får jeg titta rundt på senteret likevel! Jeg besitter fåreløbig 5000,- på kontoen, og snart kommer 6500,- til!
Jeg har skikkelig lyst til å ha konkurranse og spørsmålsrunde på en gang nå som jeg ser så mange andre blogger har det! Men, jeg tror jeg sparer spenningen til den "trenden" forsvinner litt. Gleder meg veldig uansett! Men det blir skummelt når jeg begir meg ut på videoblogg. Jeg kommer nok til å stille noen spørsmål ang videoblogging senere.
Helt øverst på siden min, ved klokkeslettet og counteren, er det nå en liten link dere kan linke meg til på en eventuell side, om dere skulle ønske. Ingen tvang.
Jeg nevte tidligere at jeg skulle prøve å få innstallert noen spill på pc'n. Får ikke gjort det før Rino har rydda E: disken. Så, min tålmodighet blir satt på prøve.
-Håper alle andre ellers har en fin dag!
Ønsk meg lykketil på prøven, så blogges vi!

14 comments :

gjest said...

Hvordan får du til å lage/designe sånne selv (websider) ? Hva heter verktøyene du må bruke i PS? Hadde jeg visst det, får jeg det sikkert til en gang x)

Mira said...

God bedring!

Catharina said...

Verktøyene i photoshop?
Jeg koder ikke websider i photoshop, det gjør jeg enten i notepad eller Dreamweaver. (Dreamweaver er et Adobe program som photoshop, bare beregnet for webkoding og designing).

All grafikk og bilder og slikt som jeg skal ha i websiden derimot, det gjøres jo i photoshop. Da er det jo bare å leke seg så mye en vil ^^

Sara Martinsen said...

Sv: Tusen takk for det! Kjedelig å gå glipp av den eneste morsomme skoletimen :( apropos konkurranse-trenden; jeg lodder ut en råbra maskara nå!

Catharina said...

mhm :/

Hehe, I've already joined:D!

Safia. said...

God bedring. :)
Jeg digger designet ditt!

gjest said...

Ja, det var grafikk og bilder jeg tenkte på. Men av en eller annen grunn er PS avansert for meg, så jeg har ikke fått prøvd meg på det enda :[

Katrine T.J. said...

Åh, kjempefin layout! ^^

Husker den gangen for leenge siden da vi skulle lage layout, men som aldri ble noe av :( Litt trist egentlig o.o

Og, tusen, tusen takk for koselige kommentarer! Man blir så utrolig glad av å lese dem ^_^! <3

Btw! I challenge yooou! >:3

Catharina said...

gjest:
Om du spør mer spesifikt, kan jeg prøve å lage en tutorial i bloggen :D!

Katrine:
Haha, jaa xD er egentlig den "drømmen" jeg oppfyller nå. But i suck 8)

>:D YAY!

Lise Helen said...

Sv; Tusen takk for komentarene du har lagt igjen! : )
Du er veldig heldig som kan sovne sånn uten videre. Høres helt herlig ut!

Du skriver veldig bra forresten.

Catharina said...

Takk lise : )!

gjest said...

Det hadde vært kjempefint! :D Det er å lage en layout/portfolio i PS, hvilke verktøy osv som skal brukes og hvordan det gjøres. Altså ikke å gjøre det til kode, men designe og lage en som f.eks denne http://1.bp.blogspot.com/_mC5krWofhGY/SYF6xaCkQpI/AAAAAAAABOQ/zP5vcEv2H6g/s1600-h/portfolio+skisser.JPG

Håper du skjønner? : ]

Catharina said...

Jeg skjønner :D
Men, det jeg lager i PS er jo bare et bilde. Det går ikke ann å gjøre det om til en kode. Da må lage elementer(grafikk/bilder) ut av alle delene som kan brukes i layoutet jeg på en måte har laget et utkast av.

Jeg har klart å designe den ja. MEn se på bildet under, det er slik den ble seendes ut etterhvert som jeg begynte å kode xD

Men, mener du da, bare å vise hvordan man "enkelt og greit" bare lager noe i photoshop?
Fordi det er jo bare klipping og liming alt sammen X)

gjest said...

Ah, da skjønte jeg litt mer. x) Men ja, hvis du hadde giddet å lage et blogginnlegg om hvordan du lager layout (med verktøy og sånn) så hadde det vært kjempefint[: