Friday, December 5, 2008

Ingen jul

5. Desember 2008
Har du noengang satt deg ned rundt juletider og tenkt på alle de stakkars barna der ute?
Noen familier har ikke råd til å feire jul. Noen foreldre har alkohol-problemer. Noen barn har ingen foreldre. Og noen barn har inget hjem.

I dag vil jeg at dere skal tenne et lys for barna der ute som ikke får en eneste presang til jul. Tenne lys for de barna som ikke har noenting å spise.


Tenne lys for barn som lider under
vold. I dag skal jeg gi en del av mine tanker og fråtseri til å tenke over hvor grusomt noen har det. At dem alltid har det slik, og at julen ikke er noe annerledes for dem.

Selv feirer jeg ikke jul fordi jeg tror på noe. Jeg feirer jul fordi det er en fantastisk tradisjon er vokst opp med. Jeg har aldri vært bortskjemt med gaver, men jeg har alltid forventet at julen skulle skje. I dag er jeg en del av juleforberedningen selv, og gleden jeg har er bare blitt større. Så stor at den kan deles med mange. Jeg skulle ønske jeg kunne ta med meg barn inn til jul. Gi dem en presang, uansett om de ønsket seg det eller ikke. Fylle de små maene opp med saftig ribbe og julekaker. Få dem til å smile å kjenne varmen. La øynene deres våke over det vakre juletreet som skinner opp stua.

Men uansett hvor mye vi tenker på det vil det ikke ha noenting å si for barna. Men det er likeså viktig å dele vidre historien om barna som aldri får smake flesk til jul. Fortelle vidre historien om de som ikke har det godt, selv ikke til jul. Så bli med meg å tenn et lys i kveld. Så de vet at vi tenker på dem.

0 comments :