Saturday, November 1, 2008

Vellyket fangst

Når jeg blir stor skal jeg dekorere alle vinduer med skumle ansikter og levende lys når Halloween står for døren. Jeg skal spille kjempehøy og skummel orgelmusikk. Jeg skal selv kle meg ut, og ha dempede lys. Venner og kjente skal være med å kle seg ut og være utenfor for å skremme barna som kommer. Jeg skal ha masse godteri, så ingen barn gjør noe sprell.


I går kveld gikk jeg, Rino og Julian rundt på Brårudfeltet. Ferden startet. Jeg er sikker på at alle barna i omerådet var ute å gikk. Man følte seg ihvertfall ikke alene når man gikk rundt der. Noen gikk rundt med fakler og skremte barna. Bare passet på omerådet. Det gav dritkul stemning til hele halloween. Et av husene vi kom til ble det spilt høy musikk fra. 3 personer stod utenfor med blod i ansiktet og kostyme. Huset var skremmende. Da vi dingte på kom et redd monster for å svare på "knask eller knep". Han svarte knask idet Julian truet ham med staven sin. Vi fikk godteri fra en skjelven hånd og gikk vidre. I et annet hus hadde en skallet mann sminket seg helt hvit i ansiktet, røde lepper og kullsvart rundt øynene. Dritkult hvordan han dukket opp i dørvinduet.




Vi fikk en del godteri. Etterhvert begynte jeg å bli ordentlig kald. Ved det nest siste huset vi dingte på fant jeg en 50-lapp. Greie saker det der.




Vi kom hjem og varmet oss foran peisen. Så så vi på tv en stund før vi gikk å la oss i en seng med et knekt ben. For 2 gang.




Noen andre som gikk Halloween i går kveld?


Hva kledde dere dere ut som i går?

0 comments :