Sunday, November 2, 2008

Rydding

Rydding er noe jeg har fått noen problemer med i tenårene. Jeg husker godt da jeg var liten, hvor ordensfreak jeg var. Flink var jeg til å rydde så fort det var blitt rotete. Det ble vel egentlig aldri rotete, for jeg ryddet alltid opp etter meg.

Siden jeg begynte å bry meg om klær har de alltid hengt rundt. Siden skolen begynte å bety noe så har papirer slengt rund. Rommet ble et sted der jeg kun sov og kledde på meg. Jeg var knapt der, og jeg var knapt hjemme.

Nå bor jeg ikke hjemme lengre. Men rommet står fremdeles der. De få gangene jeg er der er jeg og Rino ordentlig flinke til å legge fra oss et galehus. Et galehus som på Brårud.

Jeg lurer på om det er gått 4 mnd siden sist vi støvsugde. Og over et halvt år siden vi gjorde ordentlig støvsuging. Enda lengre siden noen vasket her inne.

Nå har jeg vasket vinduet. Redd opp sengen. Ristet og luftet puter. Vasket speil og glassskap. Ryddet i klesskapet og hatt julegaveopptelling. Jeg har støvsugd hvert eneste hjørne(skal inrømme at jeg mangler 2) Og vasket hyller for støv.

Jeg og Rino er uenige. Han har utrolig mange ting på rommet som bare er i veien. Ting jeg aldri har sett han bruke, knapt tatt på til og med. Hvorfor kan vi ikke sette det vekk så det blir mer plass? Nei si det, det går han rett og slett ikke med på. Fillern tenker jeg. Dette hadde han lovet meg tidligere. Jeg lurer på hva som kommer til å bli med de 2 hyllene han har lovet meg og alle vegglampene jeg har ambisjoner om.

Viser seg kanskje at systemfreaken i meg er et eller annet sted i meg fremdeles.

Rydder du ofte?

Er du en systemfreak?

0 comments :