Saturday, November 1, 2008

Penge-drømmer

Jeg drømmer ofte om at jeg finner penger i mengder. Lapper eller kronestykker. Det er snakk om mengder. Av og til er jeg bevisst på at det er en drøm, andre ganger gleder jeg meg til å kunne bruke pengene.
I det siste har jeg drømt det to ganger med korte mellomrom. Den første gangen var det snakk om korrekte lapper. Norske pengesedler. Noen som jeg ikke selv har oppdiktet. Jeg plukket og plukket i mengder.

Bare for å skildre dette, så kan man se min grådighet når det gjelder penger. Jeg har så lyst på rumpa full av penger så jeg drømmer om det. Penger har så utrolig mye å si den dag i dag. Og penger er korrupt. Det kan blinde et sinn. Slik det av og til gjør i mine drømmer.


I går kveld trodde jeg nesten at jeg så syner. Jeg så en 50'lapp på bakken. Akkurat som i drømmene mine så var denne brettet sammen en del ganger. Lappene er alltid det i drømmene mine. Jeg plukket den opp, og det var som om jeg drømte. Jeg så syner og var sikker på at jeg så enda en lapp som lå på bakken i snøen. For å være helt sikker i min grådighet måtte jeg lete med fingrene i snøen. Det var ingenting der. Likevel helt sinnsykt at jeg skulle finne en seddel, så usansynlig som de oddsene alltid er.

Natt til i dag drømte jeg igjen om penger. Denne drømmen rommet i motsenting til den tidligere drømmen jeg hadde, om mer en kun penger. Likevel løp jeg om kapp med barnehagebarn for å skaffe mest penger. Denne gangen var lappene usansynlige. De lignet de norske sedlene, men tall som 251 og 47 stod på dem. Dette gjorde meg skeptisk og plutselig visste jeg at jeg var i en drøm.

Det som ofte er synd med slike drømmer er de gangene jeg ikke er bevisst på at jeg drømmer. At jeg tror jeg kan få brukt alle pengene en vakker dag. Det kan kalles nedtur når en våkner om morgenen. Det er en av grunnene til at jeg godt kunne tenke meg å sove et helt liv. Drømmene kan jo være like fantastiske.

2 comments :

Katrine T.J. said...

Ouh! en gang drømte jeg at jeg hadde funnet en titusenlapp. jeg husker fremdeles hvordan den så ut, mønstrene og personen som var avbildet. Det var en utrolig livaktig drøm, og da jeg våknet ble jeg skuffet. Uansett, jeg gikk rundt (I noen år tror jeg) og var overbevist om at titusenlapper faktisk eksisterte, de var bare ikke så vanlige å se, siden de var verdt så mye. Man ser jo ikke folk med tusenlapper så veldig ofte heller.
Til slutt måtte jeg spørre mamma om det, og hun kunne ikke skjønne hvor jeg hadde det fra.

Hehe, den virket jo så ekte i drømmen, så jeg trodde at jeg kanskje hadde sett den ett eller annet sted før ...

Jeg vil ha en titusenlapp :3

Catharina said...

xD hahaa.. aws 8) jeg hater pengedrømmer. det er så trist å våkne fra dem :/

jeg vil også ha en titusenlapp :3