Friday, November 21, 2008

Oppsumering av "i det siste"

Nå den siste tiden har jeg ikke fokusert så veldig mye på meg selv. Men samtidig er det vel egentlig akkurat det jeg har gjort.

På tirsdag gikk jeg til banken og betalte en regning på 5000,- kroner. Også henta jeg papirer så jeg kan skaffe meg nettbank. Da blir alt mye lettere. Nå vet jeg ikke hvor mye penger jeg har på kontoen, men det er hvertfall en 200,- lapp.
Maria og Terje skylder oss litt penger, så vi er ikke så fattige, jeg og Rino.

Vi har ikke månedskort, siden vi ikke har råd. Så for meg er jeg litt innestengt. Det går en buss til Årnes om morgenen. Der bytter jeg buss til en Hvam VGS buss. Når jeg skal hjem, uansett hvilken tid jeg slutter, så må jeg vente på 16.50 bussen som går hjem til Brårud. Jeg er klar over at det finnes andre mulige reiseveier til Brårud. Men fleksuskortet mitt går kun den strekningen med 2 buss daglig. Ikke mye fleksus vil nå jeg påstå.
Derfor tok jeg friheten i går etter jeg ble ferdig med oppgaven min om Edvard Munch, til å gå helt hjem til Brårud. Japp, jeg gikk. Tok en time å komme til Rød. Så en time til før jeg kom til skiltet som peker til rød/vormsund.
Derifra gikk jeg i en time til før jeg ble plukka opp av Maria og Terje. Ikke missforstå, jeg ville gå. Ja, egen lyst. De hadde mulighet til å hente meg, men jeg vilel få det bevist at den avstanden ikke kan gås.
Da jeg kom inn hadde Rino tappa i varmt vann i badekaret til meg. Det var kjempedeilig. Også så vi på Tett på Tree mens vi spiste Pizza litt senere. Kjempekoslig. Uttpå kvelden fikk jeg derimot skikkelig vondt i det øyre kneet, hoftekammene mine er såre og jeg har vondt i muskelen på venstre lår. I morges klarte jeg ikke gå.
Jeg er takknemmelig for at den eneste trappen Rino og dem har her hjemme er en på 3-4 trinn like utenfor rommet vårt og Haakon sitt. Selv den er hard å gå. Jeg klarte ikke vissere fårestille meg hvordan trappene på skolen hadde blitt. Var så mørkbanka i morges at jeg ikke klarte å dra på skolen. Håper jeg får tatt det igjen siden.

Den siste uka skulle egentlig være en gøy tur-uke. Men jeg er blakk, og transporten til Oslo er dyr, så jeg fikk ikke blitt med på museer og slikt. Tirsdag fikk jeg vært med på Romerikes Blad Mediahuset, hvertfall. Også Kinoen i Lillestrøm etterpå hvor vi så Kurt blir grusom! På onsdag og torsdag var de dagene de andre elevene var i Oslo. Da fikk jeg oppgaver om Avisas Historie i Norge, og Edvard Munch, som nevnt.
I neste uke er det visst bare fagdager. Aner ikke hva det går ut på, men har hørt at det er en del heldagsprøver og slikt. Får bare ta det som det kommer til mandag.

For å få opp julestemningen nå som det bare er en måned igjen til Julaften, så har jeg og Rino satt oss ned å sett på Nissene på Låven. Jeg hadde aldri sett det før, uansett hvor usansynlig det er å ikke få sett det. Jeg syns det var gøy. Og det er spesielt givende å få mulighet til å se på tv når jeg vil. En frihet rett og slett. Vi spiste en sjokoladejulekalender for ikke så lenge siden. Det var trist, men prøvde å tenke på at jeg gjorde det for å overleve godtesykheten. Ellers i det siste har jeg lagd for hånd en Julekalender til Rino. Det tok lang tid men resultatet ble bra. Samt en stiv nakke. Ellers har vi fått pakket inn masse Adventskalendergaver. Rino har alle sine til meg i boks, mens jeg bare har fått pakket inn 7 stk. Vi mangler gavepapir.
Return to Innocence - Enigma&Enya
(Nei jeg liker ikke sangen, men den er fin å bruke som en "tiden går" film i dette inlegget)


Ettersom vi ikke har penger til Månedskort kommer jeg meg ikke hjem til mamma og pappa heller uten å bruke masse penger på reisekostnader. Mamma har visstnok satt inn noen penger på kontoen min, men vet ikke hvor mye. Få ikke kjøpt månedskort her på Brårud uansett. Da blir det 50-60 kr til Jessheim hvor jeg heller ikke får kjøpt månedskort. Også 70kr til Lillestrøm før jeg får kjøpt meg det. Og er det egentlig vits? Joda, for å få kommet hjem til mamma og pappa så. Men denne helgen er jeg for sliten til å reise slik. For sliten til å bruke penger. Vil heller dra til sverige med Maria å se på julepynt. Det er koslig.

Håper på å få lagt inn noen bilder fra i sommer i dag. Kanskje noen baby-bilder av Ozzy også.

0 comments :