Tuesday, November 25, 2008

Meg 0.7

"Jeg liker å bli kjent med folk, og lære nye ting. Jeg er åpen for det meste, og ser ikke bort ifra at det finnes andre muligheter enn mine egne."

Jeg finner stor interesse i å bli kjent med kloke mennesker. Jeg oppsøker helst klokere mennesker for å selv ha en sjanse til å bli klokere. Når jeg målet, vil jeg søke høyere neste gang.
Det er ikke hver dag jeg bruker tiden min på å bli klokere. Jeg elsker å lære, men som ungdom flest, kjenner jeg meg godt igjen i at det kan være fryktelig kjedelig til tider også.
Av og til syns jeg det er ekstremt givende å være den kloke for noen. Slik at vedkommende kan lære av meg. Slik prøver jeg alltid å holde en mild og munter tone for at folk skal like meg.
Jeg er glad i å diskutere, og da er en god evne å ha med seg, det å ikke dømme andre. Se lyst på ting og skjønne at mine meninger ikke alltid er rett. Slippe andre fram med sine begrunnelser. Dette gjør meg klokere både sosialt, humant og psykisk.

Vi har alle meninger. Om vi har noe til felles er det større sjanse for at vi har felles meninger. Men slike ting vil det alltid komme ann på.
En av de viktigste måtene å bli klok på, er å bli klok i den forstand at man er et menneske. Den mennesklige lære, og læren om livet. Læren om drama. Det er den viktigste. Sosialitet og kommunikasjon er ifølge meg mye viktigere enn kunnskapen fra bøker. Selve livet er vår største prøve. Den siste eksamensoppgaven.
Jeg føler selv at spillindustrien og filmindustrien kommer til å bli veldig fordypt under disse temaene. Man har mulihet til å utforske vonde ting via film og spill. Man har muligheter til å komme seg igjennom problemstillinger som aldri egentlig ville dukket opp i ens eget liv. Og en vil lære av det. En vil være mye klokere om 20 år enn det man gjennomsnittlig er i dag.
Synd alle dør unge. Den dagen du er klokest, er nøyaktig den samme dagen du dør. For du vil alltid lære. Alltid bli klokere. Og så vil plutselig en dag all data gå tapt. Alt av viten du bar med deg vil forsvinne. Da må dine etterkommere lære alt på nytt slik du gjorde og dø i denne grusomme versjonen av livets sirkel

0 comments :