Saturday, November 22, 2008

Meg 0.5

"Jeg liker musikk, og det er viktig. Slik musikk skaper film, skaper den også min hverdag. Den har også stor del i det kreative jeg gjør."

Musikk er noe fantastisk som har en mulighet til å løfte ens sanser og sinn. Den åpner dørene til rom fult av fantasi og inspirasjon fra ditt indre. Det kan få tankene til å svirre. Bildene til å bli sterkere. Gjøre alle intrykk verdifulle.
Jeg er ikke den eneste som skriver den setning, jeg vet mange andre gjør det også, men jeg vil begrunne. Musikk gir meg nye intrykk hver gang jeg hører en sang, for jeg ser noe nytt hver gang jeg hører den. En spesiell måte å analysere meg selv og min reaksjon på det jeg opplever. Med musikken kan jeg legge merke med det på nye vis. En kombinasjon.
Alt du ser med musikk og alt du oppfatter er nyskapende. Sålenge det er ferske tanker som bare er en blanding av deg, lyden og bildene.

Slik gjør musikken min livet mitt mer intrykksfult. Slik en film. En film uten musikk er ikke en like sterk film, selv om noen filmer er gode uten. Den er en del av å skape min hverdag. alle lyder jeg hører er musikk for mine ører. Men musikk er stemning følelse og intrykk. Det er den løpende skyggen du har med deg som fullkommer alt bare en fokuserer nok.

Musikken er den av alt med bilder som har størst inspirasjon til det kreative jeg gjør. Tankene mine, ideene mine, og gjerningene mine blir ofte så utrolig mye mer kreative om jeg hører på musikk, eller nettopp har hørt. Bare blitt påvirket. Musikk kan også skape musikk. Ofte drømmer jeg også klokere om jeg lytter til musikk.

0 comments :