Wednesday, November 19, 2008

Meg 0.3

"Jeg elsker å utrykke meg selv gjennom kreativitet. Jeg liker poesi, metaforer og naturens gang."


Kreativitet. Det er så mangt. Det er meg på mange måter enkelt beskrevet. Kreativitet via alt egentlig. Jeg elsker å utrykke mine følelser gjennom kreativitet som musikk, ord, tanker, bilder, lyd, lys, film, drama, tegning, og useriøse småkomponier på keyboardet.

I drømmer og tankevandring inspireres jeg av alt som jeg har vært igjennom. Alle ting som har påvirket meg er med i den blandingen. Alt det som jeg har klart å oppfatte å få et intrykk av gjør meg kreativ den dagen jeg mikser sammen det jeg har lært og lager nyskapende og kreative tanker.
Innenfor håndfast kreativitet er vel mine sterkeste sider tegning og keyboard. Men dette er ikke alltid det som faller seg enklest inn å skape noe med. Fordi ark og keyboard har man ikke med seg overalt, men et hode som kan tenke går man ikke foruten.

Ellers er jeg glad i poesi. Hvordan jeg selv kan bli påvirket av poeters ord. Føle det dem skriver å skape egne tanker og ideer utifra dette. Om ikke viktigst å bli kjent med alle sidene ved meg selv. Favoritt poeten er Edgar Allan Poe, kjent for The Raven, og mange omtaler av Tim Burton.
Metaforer er jeg også facinert av. Bruker dem en god del selv, og kommer på egne. Ting er så lettere å innse når det kan sammenlignes med noe du kjenner godt. Og det er mye du kan sette ting i perspektiv.
Naturens gang er noe jeg liker å tenke at vi alle er en del av. Uansett hvor mye vi mennesker gjør for å leve lengre, eller utvide økonomiens bæreevne, så liker jeg å tenke at mennesker er en like stor del av naturens gang som det dyrene er. Jeg står på naturens side, den tar og den gir. Det er til dens rett med tanke på så mye vi tar fra den. Mennesker i alle aldre dør, sørgeligst er det med barnene, men vi må ikke forandre på det. La vårt hjem ta det som trengs for at de sterkeste får overleve. Selv om jeg må si at i menneskers forstand har vi ved hjelp av muligheten til å forelske oss blandet inn en god del dårlige gener til bestanden. Vi har trosset naturens gang, igjen.

0 comments :