Tuesday, November 18, 2008

Meg 0.2

"Jeg tenker en del, fordi det er fint. Fantasien min strekker meg langt, og gjør livet til noe mer for meg."

Ja, jeg tenker en del. Gjør ikke du? Det er få mennesker som klarer å være helt tomme i tankene. Du tenker hvertfall når du drømmer. Det er umulig å komme fra. Grunnen til at vi tenker er vel på grunn av alle intrykkene vi får. Når du sitter på bussen på vei til skolen og ser ut ruta, kanskje du hører på musikk i tillegg. Kanskje du plutselig får vite at dere skal ha en prøve når du kommer på skolen. Det hadde blitt en del å tenke på. Jeg har lenge lurt på om døve, stumme, blinde og lamme mennesker får like mange intrykk til å få et helhetsintrykk av verden vi lever i.

Selv er jeg spesielt glad i å ta tak i tankene. Eller være bevisst på hva jeg ser og oppfatter. Drømme meg bort utifra det. Tenke over små betydelige ting å finne en glede ved det, om ikke en sorg. Det er så deilig å hente inn så mye inspirasjon til livsglede. Man finner det jo over alt.

Fantasien min er med meg over alt. I tanker, drømmer, ideer, og når det kommer til å skape noe. Å skape noe trenger ikke alltid å bli objektivt. Husk alltid det. En tanke kan også være kreativ. En tanke kan til og med være kunst.
Husker du da du var liten å lå å så i taket når du skulle sove. Så på treblankene og fikk kvistene til å se ut som øyne på dyr og vesner? Det var kreativt. Jeg elsker å legge vekt på slikt. Få en glede over noe jeg finner ut, eller å oppdage noe jeg aldri har tenkt på før. Eller simpelten å observere glede og være fri til å la den smitte over. Dette gir meg stor gjede i livet. Å ta del i andres glede. Ikke fysisk, men i tankene. Jeg trenger ikke engang å kjenne deg for at din eksistens smitter over på meg.

Selv et smil fra en vilt fremmed kan glede meg. Og slik vet jeg at mange har det. For glede og kjærlighet smitter over hvis du er åpen for det.

"Smil til verden og verden smiler tilbake på deg."

0 comments :