Thursday, November 13, 2008

Julestemning

Nå legger jeg merke med at butikkene tar tak i julen. Gavepapir, marsipan, sjokoladenisser og mer! Skader ikke at det kommer flere juleinnlegg da syns jeg. Julen er straks i annmasj. Folk oppfordrer til å shoppe nå, slik at det ikke blir så dyrt i Desember, når alle shopper. Men jeg er allerede ferdig. Genialt.

På onsdag for to uker siden, Like etter jeg var ute av døren med Rino like bak meg begynte det å snø. Så snødde det mer og mer mens jeg ventet på bussen. Fantastisk. Det var det lille kicket som skulle til før jeg var overvelmet med julestemning.

Ting som følger med julen for meg er så mangt. Aking ute i snøen før en kommer inn til kakao og ullpledd foran peisen. Kjærlighet og romanse. Vamre seg på hverandre i kulden. De lange vinternettene. Sjokolade. Deilig marsipan. Julekaker. I starten av Desember når pepperkakehusene pleier å dukke opp. Peppekaker generelt. Nisser. Sleder. Barnetegninger. Glede. Julesanger. Stresset. Juleglede. Mennesker. Ullvotter. Grøt. Julekaker.


Snart er advent kommet, og jeg har søkt litt på nettet etter søte adventskalendere. Jeg har planer om å kun skrive lapper og henge godteriet på kalenderen, så blir Rino nødt til å lete etter gaven.
Bilder av julestemning:







2 comments :

Katrine T.J. said...

Bare det at det blir mørkt ut tidlig, spesielt med snø (selvfølgelig), får meg i julestemning. Når man er inne og ser lysene ute, pluss det varme lyset man får fra diverse lamper eller stearinlys. Kakao og gløgg er jul, ribbe er av en eller annen grunn jul(kan ikke spise det ellers på året xP)
Fargen rød, og gull og glitter. Grønn også : D
Gaver! gavepapir : D

Catharina said...

:'D