Tuesday, December 2, 2008

Hjemmelaget Julekort

2. Desember 2008

Hjemmelagde julekort er etter min oppfattning mye hyggeligere og mer personlig å bli tildelt.Jeg har ikke mange tipsene å gi, men noe kan kanskje hjelpe deg?

Ok, for det første. Se ann hvem du skal gi kortet til. Planlegg et motiv, det gjør prosessen som følger lettere. Selv pleier jeg å skisse ned hvordan elementene på kortet skal være plassert. Du vet, så fort du får fram limet har du ikke tid til å nøle.

Selv har jeg i eksempelet under her skisset ned karakteren Yoda fra Star Wars på et julekort til min Star Wars elskende bror. Skal du gi vedkommende en gave kan du jo bruke den samme "stilen" på "til og fra" lappen også?

Ikke alle liker eller føler for å tegne, så hvorfor ikke printe ut motiver fra nettet? Bruk fotografier eller klistremerker? Eller hva med å kjøpe deg et stempel eller to? Panduro er dritdyrt - ja, så stikk på nille da vel. Der finner du diverse brev-kits og billige scrapbookingutstyr. Eller, har du kanskje noen gensere du har gått drittlei den silketråden som går over nakken? Klipp den av og bruk den til å lage sløyfer eller til å feste på pakkene. Nå, se å finn deg en gullpenn og sett igang!

0 comments :