Saturday, November 29, 2008

Hjemme", hjemme

I dag våknet jeg etter en herlig natt. Synd jeg straks fikk over meg de vonde tankene som lå foran oss. Meg og Rino. Jeg skulle til mamma og pappa i dag. Han skulle bli hjemme. Ekstremt vanskelig å utføre.
Jeg følte meg straks litt dårligere enn jeg hadde trodd, selv om jeg faktisk spydde i natt. Men jeg ble bedre, og føler meg forsåvidt ganske bra nå. Sett bort ifra at jeg savner Rino til de grader.
Da vi stod opp satt jeg meg ned for å pakke gaver. Da jeg hadde starta tok jeg søren meg å pakka alle gavene fra meg til Rino. Stappfult. Kjempegøy, men slitsomt. Da jeg var ferdig sorterte jeg gavene. Jeg hadde oppbevart alle kalender-gavene under bordet. Nå skulle det gjøres plass til de andre gavene, så jeg bytta plass. Deretter ransakte jeg rommet for små poser. Putta kalendergavene i, en gave for hver pose. Dvs, en dag for hver pose. Så hang jeg det opp i vinduet. Dritkult, men slitsomt. Svett og fæl med vond rygg fikk jeg endelig den kosen jeg fortjente. Masse oppmerksomhet fra Rino.

Vi gikk i stua og prøvde å få i oss mat. Rettere sagt, jeg prøvde å spise. Så måtte jeg gå å pakke, glemte desverre kameraet. Det var litt trist. Så gikk vi ut å venta på bussen. Rino ble med meg til Jessheim, og bemerkelsesverdig nok funket flexuskortet mitt til jessheim.
Med en gang vi kom dit sjekket jeg kontoen, 1200,-. Stakk opp til Tatto/piercing studioet og skifta piercing i tunga. Den var så lang.
Da klokka var kvart over 5 kom toget mitt. Billetten kosta så mye som 74 kr! Dyrt! Uansett, jeg ringte pappa og spurte hvor han var. Han sa jeg skulle ta turen opp mot butikken hans på lillestrøm. Da jeg var på stasjonen stakk jeg fort innom resepsjonsluka og spurte om månedskort.
Overraskende nok måtte jeg ikke lage nytt stamkort, de hadde det lagret på pc'n, så jeg kunne bare få ut nytt av det gamle. Siden det ikke var noe problem skaffa jeg et for Rino også.
Deretter stakk jeg bort på butikken til pappa og så meg litt om kring idet jeg fikk en kjempekoslig melding fra Rino. Så gikk vi å handla på butikken og vips var vi hjemme. Kjempekoslig.

(Bilde av meg og Rino for snart et år siden, i Oslo.)
Kom hjem og mamma så stripynta ut. Aleksander var småsyk og Julie er alltid like sjarmerende. Kom fort i snakk med Julie og Aleksander om tiden og hva som skjer. Så med mamma og pappa. Kan så å si si det at jeg har hatt en liten tåre i øyekroken og en klump i halsen i hele dag bare av å se på mamma og pappa sammen. Kommunikasjonen dems er blitt så utrolig god. Jeg kan tulle med dem og erte dem som om de var mine venner, noe de er. Pappa er blitt så utrolig snill og åpen. Nydelig.

Middagen var kjempegod. Så så vi litt på beat for beat mens vi snakka jeg og Julie. Deretter ned på pc'n sammen med henne. Hu stakk så jeg gikk inn til lillebror. Fikk det også for meg at jeg vil kjøpe noe mer til ham til jul, forresten.

Resten av kvelden gikk ut på å prøve klær med mamma, snakke om jul, planlegge, male/tegne, snakke om tattoveringer, også se MAMMA MIA! Jeg og Aleksander tok oss også friheten til å snoke litt på rotten.com, like før mamma kom inn å snakka om familieproblemer og slikt. Pappa spilte musikk med annlegget for meg og mamma da vi tegna. Kjempesøtt.

En ting som egentlig skulle vært skrivd mellom hver linje her er det at jeg savner Rino helt sinnsykt. Ingenting er så bra som di kunne vært. Jeg er ikke hel, og gledes bare halvt av det som skjer. Trenger deg kjære! Ses heldigvis om ikke så veldig mange timer! Jeg elsker deg.

0 comments :