Monday, November 3, 2008

God natt

Nå er det kveld og jeg er trøtt. Jeg og Rino gikk tur i kveld. Lang tur rundt hele Brårud før vi spiste middag og så Titanic. Vi ble ikke ferdig med filmen, tar resten i morgen.
Jeg elsker deg, kjære!

Filmomtale
Satt med klump i halsen og tårer i øynene de første 20 minuttene. Hele historien er bare så ufattelig rørende. Så overvelmende. Jeg får følelsen av at jeg er i ferd med å eksplodere. Jeg har en spesiell fasinasjon av skip, og det gjør bare det hele mye større for meg.

Det er mye jeg syns er dårlig i filmen. Som et flashback "gamle" Rose har, av at Jack tegner henne. Det syns jeg ødelegger så utrolig mye, for det røper allerede da at han og Rose kommer til å ende opp sammen. Scenen hvor Rose er i ferd med å hoppe over bord er også litt overdramatisk. Ødelegger den vakre stemningen de allerede har klart å gi oss.
Så også nå at filmen ikke var så feilfri på det tekniske med båten og slikt som jeg trodde den var sist jeg så filmen. Men det er godtatt, for det er jo en stund siden filmen kom.

Liker spesielt godt starten på historien. Og hvordan de har gjort den personlig ved å bygge den opp rundt Havets hjerte(Kjedet), og la den dreie seg om noe helt annet som likevel henger sammen i det. For så å avslutte historien med Havets hjerte. Fantastisk.
Også så sørgelig det er å tenke over det. Historien er blitt kjent, fordi Titanic var skipet som aldri kunne synke. 15 April 1912 02.20 sang Titanic, og halvparten av passasjerene med.


Mål jeg har før jul:
-Slanke meg. Vil gå ned 5 kg før jul, galskap, jeg vet, men det kan kanskje hjelpe med å sparke meg i vei.
-Lage tidsplan som jeg og Rino skal følge.
-Finne gave til Terje.
-Finne noen vintersko å kjøpe meg. Noen forslag?
-Klage til Laanekassen.
-Finne klær å ha på meg på julaften. Noen forslag?





Har du funnet klær å ha på deg på Julaften?

Hva slags vintersko har du?

Syns du jeg er hysterisk ang. jul med tanke på at jeg starter så tidlig?



5 comments :

Malene said...

julaften blir det kosedress og tøfler:) selvfølgelig syns jeg du er hysterisk, det er bare jul. akkurat som hvert eneste år:) når du slanker deg, så ikke tenk på kilo. muskler veier mer enn fett!:) spis sunt året rundt, beveg deg litt, og drikk masse vann. en sunn kropp, er en glad kropp, uansett vekt:)

Malene said...

ops glemte et spørsmål! vinterskoene jeg har er støvletter, og på jobben (sfo) er det cherrox! hvordan vintersko har du? noen du anbefaler?

Catharina said...

Hehe, jeg liker å være hysterisk. Jul er så fantastisk! :D
Godt poeng, men likevel sparkes jeg mer i vei hvis jeg har et mål med kiloene x)

Jeg har ingen vintersko å annbefale O.o.. Derfor jeg trenger hjelp :) Tenker på støvletter. Noe som er varmt og ser pent ut.

Malin said...

sv; Noen er fan av stjerner, andre er ikke.Jeg pleier ikke å henge meg opp i hva andre tar, og hva andre ikke tar. Selvom man såklart alltid blir inspirert, og får lyst til å ta ting andre har tatt. Nå skal jeg ikke tro jeg er noe ved å si at jeg tok det litt før det ble en vanlig ting å tatovere i den kretsen jeg er bosatt. Men da jeg tok tatoveringen for nesten tre år siden (og jeg er forsatt i sjokk for at jeg fikk lov til å ta den da) var det faktisk ikke helt vanlig og det store. Men om jeg ikke hadde hatt den nå hadde jeg forsatt hatt lyst på den. Planen er å bygge på da ;)

Hehe, nei, kan tenke meg at jeg ikke er det. hehe. årh. da er du heldig. litt mindre enn et år til jeg fyller. men men. prøver hardt å overtale mine foreldre til å drite litt mer i, og la meg leve livet mitt helt ut, i og med at vi bare har ett. Hehe. ;)

Catharina said...

Wow!! HEldig du er som fikk ta så tidlig!
Selvfølgelig, noen liker det, andre ikke ^^

Vel, lykketil. Jeg orker ikke mase mer på mine, jeg xD Setter meg heller ned å venter.