Thursday, November 6, 2008

Forskning (sterke bilder)

Forskning er en aktiv, grundig og systematisk granskning for å finne ny viten og øke kunnskapen. Er du imot viviseksjon? Da er du imot forskning på dyr.
Visste du at dyreforskning den dag i dag bare er en tradisjon? Ja, fordi vi faktisk har muligheten til å arbeide med organismer den dag i dag. Vi trenger ikke avle opp liv og ødelegge dem for sminkeprodukter!
Forskerne i dag tar jo helt av!

Dyr blir født med 2 om ikke 3 hoder over alt for tiden. Vi kan ikke lengre skylde på restene etter atomkrigen.
Denne videoen er tatt for mange mange år siden! Tenk på hvor mange feil vi har tatt opp igjennom årene til nå! Vi har enda ikke klart å slutte med det!
Giftige avfallsstoffer. Forsøksdyr. Grusomt.



Jeg er imot dyremishandling. Likevel lager jeg min egen vri på den. Kyr som blir drept for mat syns jeg det er helt greit at man lager sofa og jakker ut av. Samme med sau. Er imot pelsindustrien og pelsoppdrett.

Egentlig så er jeg imot alt som har med produksjon av mat og organiske produkter. Jeg syns alle skulle fanget sin egen mat. Ute i skogen, så hadde alt av dyret blitt brukt. Istedenfor at vi skal slakte tusenvis av kuer for så å kaste resten. Eller være så uforsiktige under transport så flere hundre må brennes etter sykdommer?


Hadde vi ikke formet miljøet rundt oss, så hadde det ikke vært overbefolkning av mennesker heller. Jeg syns man gjennomsnitlig skulle hatt en ku per menneskehode hver mnd. Ikke noe mer. For da har vi mulighet til å få mat, og dyrene ikke pines unødvendig. Jeg syns ting burde gjøres med måte. Og ikke så grusomt!



Mange skaffer seg en jobb i slakteriet eller i dyretransporten bare så de kan utrykket sinne og agresjon over dyrene når de er på jobb. Dyrene blir pisket og slått.
Selv har jeg vært i et normalt funksjonerende fjøs. Jeg har arbeidet der. Og hos dem var dyremishandling helt normalt.

Da jeg gikk i 10'ende klasse hadde jeg et stort fåredrag ang dyremishandling. Det er noe av det dummeste jeg har gjort. Det har gått så utrolig inn på meg. Det er ingenting jeg kan gjøre i mitt usle lille liv som vilforandre på noenting. Jeg kan ikke gjøre en dritt for å få slutt på alt sammen!

0 comments :