Tuesday, October 21, 2008

Gledelig Jul

Vi er fremdeles i oktober. Julemarsipanen kom allerede i september. Det er ca 2 måneder til Jul. Jeg gleder meg febrilsk! Minner meg selv på at jeg har en del julegaver igjen å kjøpe inn. Terje, Julian og Aleksander mangler. Men det fikser vi lett!

Siden sist har jeg og Rino gått igang med et filmprosjekt. Det er en axe-reklame film som blir etterspurt av Makeme. Her kan hjem som helst delta med kreative innslag. Jeg og Rino har jobbet ekstremt flittig med idémyldring, diskutering, skissing, skaffing av utstyr og hell med været. Vi klarte også å hyre et helt skuespiller Crew! Vinner vi denne konkurransen kommer det til å gjøre jula veldig mye billigere for oss, det er supert! Da skal vi også ut å spise middag med hele Crewet på vår regning! Supert.
Vi har filmet hele helgen, og store deler av forrige uke også. Kameraet og det utstyret skal leveres tilbake til min kjære far i dag.
Redigeringen av filmen ble ferdig i går, nå sliter vi bare med å Exportere filmen til ønskede filtyper så vi får lastet den opp på Axefilm.no.

Dette skal jeg kanskje få hjelp til av Olaf, læreren min. Men prosjektet vil ikke åpnes på pc'n, så jeg må ha den eksterne harddisken. Rino kommer med den om ca 3 kvarter. Det er kult. Da tar han også med matpakke til meg! Han er snill. Og nei, han skulker ikke, han starter sent.

Sisen sist jeg skrev i bloggen har litt av hvert skjedd. Jeg er ferdig med prosjekt på skolen. Rino er ferdig med barneskuespillet han har hatt, "Den Gule Blomsten", det var morsomt å se på. Jeg filmet alt sammen. Prøvde å spise is samtidig fordi jeg like før tok piercing i tunga. Det var vanskelig.

Jeg gleder meg til jul! Gleder meg til Desember spesielt! Hele advent!

0 comments :