Sunday, September 14, 2008

Åpen dag

I dag er det søndag. Jeg sov utrolig godt i natt.

Jeg må innrømme at helga har vært veldig koslig. Jeg og Rino dro hjem til mamma og pappa på fredag. Vi ble henta på Lillestrøm idet jeg var ferdig med å motta pengene og gi Merethe tegningen vi hadde avtalt. Vi fortsatte med å se The 10th Kingdom da vi kom hjem, en film på 7 timer som vi hadde startet på for 2 uker siden.(Noe jeg selvfølgelig måtte tvinge Rino til å se på med meg.)
Forrige helg hadde mamma og pappa dratt til Sverige en tur, så det var mye godt å spise hjemme. Den natta sov jeg helt sinnsykt godt. Tett i tett med Rino. Knapt en sjanse til å bevege på meg. Kjempekoslig!
Da vi våknet, i 8-tiden, spiste vi og satt på en ny DVD av filmen(Den kommer i 3 deler). Etterhvert som folk våknet ble stua mer og mer fylt.
Jeg og Rino snakka litt innimellom og kom etterhvert opp med å snakke om Morrowind. Et spill jeg har likt helt siden jeg fant det da jeg gikk i 6. klasse. Jeg har hatt veldig lyst til å spille det igjen.
Men problemet da er jo da at jeg bor hos Rino. Greit, vi har faktisk Morrowind x3, hvorav 2 er fungerende. Julie, søsteren min, spiller flittig for tiden, så jeg får ikke med meg hennes spill. Lillebror har lånt bort det andre, så jeg ble nødt til å kjøpe meg et eget et.
Rino ville da kjøpe det til meg, til Adventskalenderen min. Så jeg spurte pappa, som også satt i stua og uten noen forventninger i det hele tatt. Men han sa ja! Han ville kjøre oss til Strømmen. Så jeg, Julie, Rino og pappa dro en tur til Strømmen Storsenter.

Vi hoppa først innom EAGames, uten hell. Jeg ble trist straks, for her hadde de alle sett spillet tidligere. Så gikk vi inn i Platekompaniet rett ved siden av, men heller ikke med hell denne gangen. Deretter stakk vi innom Spaceworld. Her leta vi lenge, for det var mange spill der, men fant det ikke der heller. Vi hadde en butikk igjen, Gamestop, tidligere Free Record Shop. Vi leita lenge, jeg hadde ikke håp, fant det jo ikke i de andre butikkene, så. Men, heldigvis, helt bakerst i en av rekkene. Plassert feil og vekk fra "M". Tilfeldig at jeg la merke med det, for det er en "Exlucive" pakke, som alltid er lik, accept navnet og et mindre bilde. JEG FANT DET!
Men Rino kjøpte det til meg, så jeg får ikke The Elder Scrolls III: Morrowind, før en gang i desember. Jeg gleder meg enormt!
I tillegg fikk Rino kjøpt seg en del filmer for en billig penge, også fikk jeg kjøpt 2 filmer til Adventskalenderen hans.

I dag stod vi simpelten opp klokken 8, pappa kunne kjøre meg og Rino til Hvam, fordi han og Julie ville være med å se på skolen. Det har vært et arrangement i dag på Hvam VGS. Det heter "Åpen dag" og er for store og små. Elevene på skolen får oppgaver rundt på skolen, og det er da vi som driver det hele. Klassen min har løpt rundt som fotografer. Jeg har ikke følt meg så veldig bra, men det var greit.
Det var en slik ordning at barnene vi tok bilde av skulle foreldrene kunne få bildene gratis en time senere. Men printeren brukte mye lengre tid så vi ble kjempeforsinket. Mange måtte få bildene sine tilsendt på E-mail. Grei ekstraløsning, heldigvis.

Nå er vi nettopp kommet hjem. Jeg igang med å loka på PC'n og Rino har starta og spille Half Life 2 på Playstation 3. Dette er ordentlig spennende!

Rino sier at vi skal se en episode med Heia Tufte i kveld. Bæsj, jeg gruer meg. Kjedelig.

0 comments :