Wednesday, September 17, 2008

The Elder Scrolls III: Morrowind


Med dette vil jeg dele litt av Morrowind med dere via egen tekst Screenshots, videoer fra YouTube og et stort kart over hele øya, Vardenfell(Morrowind)

Året var 2002. Jeg og mine 2 søsken la merke med en pakke med gratis spill som fulgte med pappas nye harddisk. The Elder Scrolls III: Morrowind, var en av dem.

I 2002 gikk jeg i 6 klasse. Jeg ble straks en flittig spiller.
Kanskje et år senere kom broren vår Jone, på besøk. Tror du ikke han spilte Morrowind han også? Han hadde fått tak i en del Mods til Morrowind, og delte det hele med oss. Blant disse fant jeg min kjæreste følgesvenn: Abandoned Flat. Et beskjedent hus like utenfor Vivec. En fanatisk fan som hadde konstruert det i medfølgende program 'Construction set'.
Grunnen til at jeg falt for det var det man ikke så ved første øyekast. Huset hadde etasjer. En spisestue med peis, og i underetasjen var det soveværelse. I enden av trappa var det en blomsterpotte. Dette, var en hemmelig vei til et laboratorium.
Store rom med lagringsplass. Treningsrom for simple våpen, hand-to-hand, pil og bue, sniking, og rom hvor man kunne bli flinkere til å lirke opp låser. Det var også et arena hvor man kunne sloss med 2 vesner skapt av Dvergene i Morrowind.
I den unnerste etasjen var det enorm lagringsplass til ingridienser, og potions i hyller.
Ellers i ganger og slikt var det plassert mannequins som man kunne kle ut i de kuleste armorene man hadde. Man hadde til og med sitt eget kult-rom. Rødt, glødende lys. Hodeskaller, fakler. Det var ingen vanlig ferdamann som skulle bo i det enkle lille huset, nei. Jeg fant ut at han skulle være tilhenger av Dagoth-ur, 'The Evil Guy' i dette spillet.
Jeg har ikke engang nevnt alt som er i dette huset.
Meget festlig.

Hvis du klikker på det kartet kan du se alt i detaljer. Alle byene. I midten mot bunn vil du se byen Vivec. Like ved har jeg ringet rundt et lite hus med en rød ring. Dette huset finner du ikke hvis du begynner å lete i spiller. Men merkelig nok så er det akkurat der Abandoned Flat står.
Etter den tid, klarte jeg ikke spille Morrowind uten plug-ins. Jeg måtte ha Abandoned Flat. Og jeg gjorde som regel aldri det som var ment at man skulle gjøre i spillet. Jeg har aldri runna det spillet, simpelten fordi jeg fikk så mye mer ut av alt det andre jeg gjorde.
Jeg spilte morrowind fast i ihvertfall 2 år. Det 3 året ble jeg litt vel opphengt i å tegne, så jeg hadde ikke så mye tid. The Elder Scrolls IV: Oblivion, kom og gjorde meg skuffa. Jeg hadde gledet meg til oktober 2004, i lange tider. Det fikk meg bare til å begynne å spille Morrowind igjen.
Jeg begynte så smått igjen i 2006, men jeg hadde ikke min egen pc å spille det på. Dette gjorde det vanskelig for meg å spille gjevnt og holle oppe entusiasmen. Så jeg slutta.

Hjemme har vi 3 versjoner av The Elder Scrolls III: Morrowind. Den første er jo den vi fikk gratis. Så har vi en ny pakke med morrowind samt tillegsspillene Bloodmoon og Tribunial. Lillebroren min har lånt bort den første, ødelagt den andre. Storesøsteren min, som er en flittig spiller fremdeles, har derfor kjøpt seg Morrowind på nytt. Inklusivt tilleggsspillene.
Da jeg nå har følt en trang til å spille spillet i en lengre periode, ikke får lånt noen av spillene vi har hjemme, måtte jegogså kjøpe mitt eget.
Det fikk jeg med i et tidligere innlegg at det var på nære nippen jeg faktisk fant spillet jeg leita etter. Som i det innlegget nevnt, så kjøpte Rino det til meg. Og jeg må vente helt til en eventuell dag i desember, før jeg kan få spilt. Det er nemmelig en del av min gavekalender.
Jeg gleder meg helt sinnsykt. Allerede begynt å sanke inn plug-ins og Mods som kan være brukbare.

Screenshots funnet på nettet av PC spillet.





Trykk for større bilder.

0 comments :