Friday, August 22, 2008

Helg

Yay, nå er det endelig helg igjen! Én uke på skolen overstått. Fått kjøpt norsk-boka hittil, ellers så har jeg jo NMF-bøkene og Gym-boka. Skal vi se, da mangler jeg Engelsk, og MK bøkene. Matte skal jeg jo ikke ha i år så.

Nå er det endelig helg. Jeg er veldig fornøyd med denne uka. Jeg trives godt på M&K. Gleder meg til mandag, for da skal vi ha gym. Det blir gøy.

Jeg begynner å synes at boka, Sjelenes sår, er en ordentlig interessant person, jeg siterte en del for Rino i dag. Og jeg vil sitere det samme her, er vel en hel bokside:

Dean Koontz - Sjelenes Sår.
s. 152-153.
Gjenstandene viste seg å være centimenter tykke snøflak av krystall, slike som ble solgt som julepynt. Ikke to var like.
Mens Roy forsøkte å konsenterere seg om oppgaven, gled blikket hans stadig vekk stjålent mot Guineveres hender. Hver gang han fikk et glimt av dem, ble pusten sittende fast i halsen åp ham. Hans egne hender skalv, og han lurte på om hun la merke til det.
Guinevere fortsatte fra krystallene til lesing av auraen hans ved hjelp av prismer, tarotkort og runesteiner, og de fabelaktige hendene hennes ble stadig vakrere. På en eller annen måte klarte han å svare på spørsmålene hennes, gjorde som han ble bedt om og lot som han hørte på visdommen hun lot ham få del i. Hun måtte tro at han var dum eller beruset, for han var tykk i stemmen, og mer og mer opptatt av synet av hendene hennes.
Roy skottet skyldbevisst bort på Chester og følte seg plutselig sikker på a denne mannen - kanskje han var Guineveres ektemann - var rasende på grunn av det lidderlige begjæret som hendene hennes skapte. Men Chester så ikke på nboen av dem. Han satt med bøyd hode og renset neglene på venstre hånd med neglene på høyre.
Roy var overbevist om at Guds mor ikke kunne ha ømmere hender enn Guinevere, og den største kvinnelige demon i helvete kunne ikke hender som var mer erotiske. Guineveres hender var for henne hva Melissa Wicklyns lepper var for henne, bare tusen ganger mer, ti tusen ganger mer. Perfekte, perfekte, perfekte.
Hun tok posen med runer og spredte dem utover igjen.
Roy lurte på om han skulle våge å be henne lese ha, i hånden. Da måtte hun holde hånden hans i sine.
Han skalv da han tenkte den vidunderlige tanken, og svimmelheten bølget gjennom ham. Han kunne ikke gå ut av dette rommet og la henne berøre andre menn med disse utsøkte, overjordiske hendene.
Han stakk hånden i jakkelommen, trakk fram Berettaen fra skulderhylsteret og sa: "Chester."
Den skallede mannen så opp, og Roy skjøt ham i ansiktet. Chester tippet bakover på stolen og dunket i gulvet ute av syne.
Han mptte skifte ut lyddemperen snart. Den var slitt av bruk. Lyden fra skuddet hadde vært høy nok til å høres utenfor rommet, men heldigvis hadde den ikke trengt gjennom ytterveggenr.
Guineve stirret på runesteinene på bordet da Roy skjøt Chester. Hun måtte ha vært svært opptatt av lesingen, for hun virket forvirret da hun så opp og oppdaget våpenet.
Før hun rakk å løfte hendene og tvinge Roy til å skade dem, skjøt han henne i pannen. Hun falt bakover og ble liggende ved siden av Chester på gulvet. De hadde dødd momentant, så det var nesten ikke blod. Dødsfallene hadde skjedd raskt og smertefritt. Øyeblikket var som alltid, både bedrøvelig og glederikt.

(sitat fra s. 154)
Han satte i kontakten til den lille elektriske sagen han hadde funnet ute i garasjen, og sagde av Guineveres høyre hånd.

Jeg beklager skrivefeil om de er oppstått. Jeg er ikke så flink til å skrive uten å se på skjermen/tastaturet.


Idet jeg kom hjem sovnet jeg en liten stund før jeg våknet i skikkelig "Jeg elsker Rino"-humør.
Vi skal snart se Shrek 1, det blir koslig!
Regner med at vi drar på fest i morgen, men bare kanskje.

Jeg må straffe meg selv i dag, spiste crispo og firkløver, i mengder. Da må jeg trene mer. Men, endelig kan jeg spise godteri med god samvittighet, for i morgen er det lørdag!

2 comments :

Katrine said...

Ouh! Meg vil lese den boken! :D

Catharina said...

den er gaanske fancy 8)!