Wednesday, June 4, 2008

Inspirasjon

Titanic er, og har alltid vært en helt utrolig rørende historie. Finner mye feil ved filmen, og ting jeg skulle ønske kunne blitt gjort annerledes. Men jeg ble satt til tårer likevel. Mye fordi jeg setter meg selv inn i karakterenes situasjon og lever meg inn i det. Også fordi det er delvis en sann historie.

Ellers blir jeg i godt humør av å se og undres over de geniale effektene i filmen, for meg med tårer i øyekroken er det kanskje ikke passende å snakke om filmen på alle vis, men jeg gjør det fordet.
Filmen beskriver vannets kraft og mektighet. Hvordan det trenger gjennom alt av materiale, vinduene som knuses og kaoset i filmen. Overdramatiske scener i starten av filmen kunne jeg klart meg uten(orker ikke gå i detalj og fortelle hvilke).
Titanic musikken syns jeg kommer for ofte, og siste gangen i filmen, på helt feil sted, det er Rose det handler om, fokuser på dét.
Jeg elsker å kunne høre historier, spesielt de rørende som er sanne. Klart filmen hadde gjort inntrykk på meg om den ikke var sann, men det at den er dét gjør alt mye sterkere.
Ved å se Titanic har jeg også kommet opp med et motiv jeg vil male eller "male" i photoshop. (Kan ikke røpe hva det skal være). Om jeg noengang blir flink nok med ord vil jeg også skrive en historie rundt bildet. Det hadde vært utrolig givende.

La meg også få introdusere dere til detaljer fra gårsdagens drøm. For å være ærlig, så er det eneste jeg husker et tog jeg satt i, som gikk opp og ned som en berg-og-dal-bane, bare mye saktere. Hadde håpet på at mer av drømmen skulle huskes idét jeg skrev det ned, men har bare så smått noe på tunga. Jeg liker drømmer, har ikke husket noen på en stund. En dag skal jeg fortelle om de drømmene jeg husker så godt som om de var minner.
Fra nå av vil jeg prøve å få med et bilde i alle innleggene mine, så det ikke ser så dødt ut, vil ikke med det første være bilder jeg har tatt. Ofte så mye bedre å søke litt på nettet.
Jeg sier god natt med det, et glass med sjokolademelk blir servert på fat, og jeg er meget fornøyd.

0 comments :