Monday, June 2, 2008

Den Grønne Mannen

Joda så var det morgen igjen. Nettopp kommet inn døra etter en liten tur på den lokale Jokeren. Kan nevne så smått at planen fra i går gikk dårlig. Titanic er en veldig lang film, og ønsket om å komme ut i kulda på trampolina var stor. Så vi stoppa filmen og gikk å la oss. Kan med det fortelle om en vellykket natt. Ingen tegn til myggestikk enda, natta var lang og kjølig. Også ble vi vekket av solsteiken for omtrent 1 time siden. Utrolig så nydelig det er å kunne bo langt fra stor sivilisasjon, slik at det med andre ord er ordentlig stille og fredlig på natta. Jeg elsker det.

I dag ser jeg bemerkelsesverdig tynn ut, skulle ønske det alltid var slik. Frokosten min i dag gjør ikke ting bedre, jeg har kjøpt boller. Og noe godteri; japp, min sunne livsstil. Rino har som alltid kjøpt seg nugatti og loff, tipper han er berykta på Jokeren for dét, tror ikke han kjøpte noe annet før han traff meg.

Kanskje du undres på overskriften, bestemte meg faktisk i går kveld for at det var dét den skulle hete. Rino fortalte meg om engang han var liten, en sommer han var på leir på et sted som heter Hudøy. Der er det en attraksjon å klatre inn i et stort hult tre. Og i det treet bodde Den Grønne Mannen. Vel, han var jo ikke hjemme ved de tidspunktene barnene fikk lov til å klatre inn i treet, men det var det som gjorde det spennende, forteller Rino. Japp, en attraksjon.

Nå er Titanic igjen klar, og frokosten servert. Kanskje jeg får noen tankevekkere!
Må si takk til bloggen, ved å lese om igjen hva jeg gjorde i går kunne jeg få en dobbel glede av det. Fantastisk!

0 comments :